رئیس جمهور شامگاه روز یکشنبه 27 تیر در شورای اداری استان کرمانشاه در جمع مسئولان کشوری و استانی،رقابت های سیاسی را تا زمانی لازم و مفید دانست که به اصل منافع ملی لطمه ای نزند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه ، امنیت ، هدایت های رهبری و تفاهم قوا نعمت های بزرگی هستند که باید قدردان آنها باشیم گفت : وحدت ، همدلی و یکپارچگی در راستای توسعه کشور ، در راستای حفظ منافع و اهداف ملی ، بسیار مهم است و امروز باید با استفاده از منابع داخلی و بهره ‌گیری از اتحاد و انسجام ، امنیت ، تفاهم میان قوای سه‌گانه و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب ، روند توسعه روزافزون کشور را به پیش ببریم.

 روحانی در ادامه با قدردانی از استقبال و مهمان ‌نوازی باشکوه مردم استان کرمانشاه از هیأت دولت افزود : دولت همه استان‌های کشور را از این نظر که اجزای پیکره ایران عزیز هستند یکسان می بیند و از سوی دیگر ، هر استانی هم ویژگی‌های خاص خودش را دارد که باید براساس آن ویژگی ها برای توسعه روزافزون همه نقاط کشور  سعی و تلاش کنیم.

وی مردم استان‌های مرزی کشور را مرزداران غیور ایران اسلامی نامید و تصریح کرد ؛ دولت در حد توان و در چارچوب قانون خود را مکلف می داند به استان‌های دلیری که در دوران دفاع مقدس شجاعانه از کشور دفاع کرده و نیز مورد تاخت و تاز و تجاوز دشمن قرار گرفته اند کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنانش استان کرمانشاه را استان فرهنگ ، تجارت ، دلاوری‌ها و دروازه غرب ایران برشمرد و بر تکمیل ظرفیت های ترانزیتی و راه آهن غرب کشور به عنوان یک ضرورت راهبردی تاکید کرد.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وعده‌هایی را که دولت در سفرهای استانی به مردم می‌دهد ، به گونه‌ای است که باید تا پایان دولت اجرایی و نهایی شود ، گفت : از همین روست که در سفرمان به استان کرمانشاه راه آهن غرب کشور را مطرح نکرده ایم.

روحانی به مشکلات موجود در کشور هم اشاره کرد و گفت : مشکلات به واسطه کاهش قیمت و میزان فروش  نفت رخ داده است هر چند که در سال گذشته در شرایطی که برخی از کشورهای صادرکننده نفت ، با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند و دچار تورم 3 رقمی شدند ، ما به رغم همه دشواری ها توانستیم تورم را به سمت تک رقمی شدن مدیریت کنیم.

 روحانی سپس استان کرمانشاه را استان جهاد و ایستادگی در برابر دشمن خواند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن آن تصریح کرد ؛ مردم این دیار امروز هم با مرزبانی از مرزهای ایران اسلامی در حال جهاد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی جهاد در عرصه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی را ضروری اعلام و تصریح کرد ؛ ایجاد اشتغال از نیازهای اصلی کشور است و اگر با اراده و ایستادگی در راه خدا، جهاد کنیم ، خداوند ما را در رسیدن به موفقیت ، یاری خواهد کرد.

وی افزود : البته حل مشکل اشتغال در کشور ، به معنای استخدام جوانان و فربه کردن دولت نیست ، بلکه باید با فراهم کردن شرایط برای مشارکت جوانان در عرصه های مختلف ، و رونق اقتصادی ، در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.

روحانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور ضروری دانست و گفت : زنجیره سرمایه ، تکنولوژی ، تولید و بازار فروش باید تکمیل شود اما باید بدانیم برای این امر بودجه دولت محدود است و در نتیجه ضروری است تا شرایط برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی ، رونق بخشیدن به اقتصاد ، و انجام طرح‌ها و پروژه‌ها فراهم شود.

وی ، با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکی و اقداماتی که در دولت برای رسیدن به این هدف صورت گرفته و اینکه دولت منتظر سرمایه های خارجی نخواهد ماند ، افزود : باید هر چه زودتر شرایط مناسب برای ارائه تسهیلات بانکی با نرخ پایین فراهم شود.

رئیس‌جمهورهمچنین به مشکلات مالی دولت در سال گذشته گریزی زد و گفت : پارسال از یک سو صادرات نفت ما به یک میلیون بشکه در روز محدود شده بود ، و از سوی دیگر نیز قیمت نفت کاهش یافت که حتی برخی کشورهای ثروتمند منطقه را هم دچار مشکلات اقتصادی کرد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.