رئيس جمهور، حضور مردم تركيه در خيابان ها و حمايت حكومت قانوني خود و مقابله با كودتا را برگرفته از قيام مردم ايران اسلامي در 21 و 22 بهمن سال 57 عنوان كرد.

سخنرانی رئیس جمهور در دیدار با علماء، ایثارگران و برگزیدگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي جذب مخالفان و برخورد مناسب  با منتقدان و كساني كه ديدگاه هاي متفاوت دارند را يك هنر دانست و گفت : همه ما مسلمان و عاشق انقلاب و نظام اسلامي هستيم و در چنين كشوري بايد دست در دست يكديگر قرار دهيم.

وي پيروزي در دفاع مقدس و عبور از ناملايمات مختلف 38 ساله را ثمره وحدت و همدلي مردم ايران دانست و تاکید کرد ؛ بايد براي سربلندي ايران و ادامه راه دستان يكديگر را بفشريم و در كنار يكديگر و با وجود اختلاف سليقه وحدت را حفظ کرده ، تا به اهدافمان برسيم. 

رئيس جمهور در ادامه سخنانش هم مرزي با كشور عراق را يك فرصت براي پيشرفت اقتصادي و تجاري دانست و گفت : بايد از اين فرصتها براي فعال كردن واحدهاي توليدي و ايجاد اشتغال بهره گرفت.

ايشان افزود : در بخش آب بيش از 7 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري خواهد شد و در اوايل سال 96 و 97 بيش از 2 هزار و 400 ميليارد تومان سرمايه گذاري در اين بخش صورت مي گيرد تا زمينه اشتغال 90 هزار نفر فراهم شود. 

دکتر روحانی توانمندي هاي استان كرمانشاه در بخش كشاورزي را يادآور شد و گفت : توسعه باغات – طرح هاي گلخانه اي و بهره برداري مناسب از عرصه هاي ملي و صنعتي ، از ديگر فرصتهايي است كه مردم استان با حمايتهاي دولت بايد از آن بهره مند شوند. 

رئیس جمهور برجام را موفقيت بزرگي براي دولت يازدهم دانست و گفت : توافق هسته اي ميدان مين و سيم خاردارها را براي تحرك و پيشرفت ها جمع كرد و به زودي شاهد تحولات بزرگي در كشور خواهيم بود.

رئيس جمهور معضلات اقتصادي – فرهنگي و اشتغال كشور را يادآور شد و گفت : منشاء اغلب نارسایي ها اقتصاد است ، و دولت هست که اهتمام خود را براساس ريشه كن كردن مشكلات اقتصادي اعلام كرد و گفت : با همت و همراهي مردم مي توان از اين مشکل نيز عبور كرد . 

رئيس شوراي عالی انقلاب فرهنگي موفقيت دولت در بخش كشاورزي را يادآور شد و گفت : اميد آن مي رود با خريد بيش از 11 ميليون تن گندم از توليد كنندگان و توليد يك ميليون و 140 هزار تن شكر در توليد اين دو محصول به خودكفايي برسيم.

رئيس جمهور با انتقاد از بزرگتر شدن بدنه دولت گفت : براي ايجاد اشتغال بايد جوانان به فكر مشاغل آزاد با حمايتهاي مالي دولت باشند. 

ايشان اميد به توسعه – پيشرفت و عمران كشور در آينده را با كمك رسانه ها خواستار شد و افزود : بذر ياس و اختلاف پاشيدن در بين مردم ناروا و گناهي بزرگ است و همه ما بايد متكي به خداوند و در مسير اولياء و انبياء الهي دست در دست يكديگر آينده اي درخشان را رقم بزنيم . 

رئيس جمهور افزود : بايد زمينه فعاليت براي آحاد مردم و در سايه رهبري - امنيت و اقتدار كشور فراهم شود.

وزير نفت از ديگر سخنرانان مراسم امروز عصر بود . 

آقاي زنگنه در سخناني گفت : با سرمايه گذاريهايي كه دولت در بخش هاي مختلف – آب و پتروشيمي در استان انجام خواهد داد ، كرمانشاه متحول شده و در آينده اي نزديك با 5 واحد پتروشيمي بعد از خوزستان و عسلويه سومين قطب صنعت پتروشيمي كشور خواهد شد. 

پيش از سخنان رئيس جمهور آيت الله علماء نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه با اشاره به رشادتهاي مردم استان در دوران جنگ تحميلي و تقديم بيش از 9800 شهيد والامقام در دفاع مقدس از بزرگان دين –علم –ادب و سياست استان يادكرد و گفت: كرمانشاه از دير باز ديار مفاخر –بزرگان  و فرهيختگان بوده است.

در ادامه اين مراسم آيت الله محمدي عراقي نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري- جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران – مدرسان و نخبگان دانشگاهي –  و پژوهشگران  سخنراني كردند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.