تأسیسات انبار نفت شهید منتظری اصفهان به عنوان بزرگترین انبار نفت کشور، مجهز به سیستم بازیافت بخارات بنزین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،طرح بازیافت بخارات بنزین انبار نفت شهید محمد منتظری اصفهان امروز با حضور مدیران وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش پخش فرآورده های نفتی و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

با تجهیز انبار نفت شهید محمد منتظری به تجهیزات بازیافت بخارات بنزین روزانه از انتشار ٩ هزار مترمکعب بخارات بنزین به هوا جلوگیری شد و ١٣ هزار و ٥٠٠ لیتر از بخارات بنزین به چرخه مصرف برمی گردد؛ همچنین با نصب این سیستم و بازیافت ١٣ هزار و ٥٠٠ لیتر بخارات بنزین روزانه، ١٣ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان صرفه جویی می شود.

براساس این گزارش، این طرح با همکاری شرکت کاپاگی ایتالیا انجام شده است و تجهیزات بازیافت بخارات بنزین در ١٦ نقطه بارگیری بنزین در انبار شهید محمد منتظری نصب شده است.

با نصب این تجهیزات بازوهای بارگیری از حالت معمولی به حالت بازوهای اتوماتیک مجهز به طرح کهاب (ATL) تبدیل می شود و از انتشار بخارات بنزین به اتمسفر جلوگیری و امکان انتقال بنزین به دستگاه بازیافت بخارات بنزین VRU را فراهم می کند.

انبار نفت شهید محمد منتظری در کیلومتر ۵ جاده اصفهان/تهران و با ۶۵ هکتار مساحت از انبارهای راهبردی و مهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در کنار پالایشگاه اصفهان است که وظیفه سوخت رسانی به اقصی نقاط کشور را بر عهده دارد.

انبار شهید محمد منتظری با تعداد ۵۹ دستگاه مخزن و ظرفیت ذخیره سازی ١/٦ میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی بنزین سوپر، معمولی، نفت سفید، نفتگاز معمولی، نفتگاز کم گوگرد، نفت کوره سبک،نفتای سنگین، سوختهای هوایی A.T.K /J.P,۴ و حلالهای ۴۰۰ - ۴۰۲ - ۴۰۳ - ۴۰۶ و ۴۱۰ پتانسیل بسیار بالایی در تامین و توزیع فرآورده های نفتی دارد.

انبار نفت شهید محمد منتظری روزانه افزون بر ۵۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از پالایشگاه دریافت می کند و در این مجموعه روزانه ۱۵۰۰ دستگاه نفتکش با استفاده از ۳۲ دستگاه پمپ به طور شبانه روز فعالیت و بارگیری کرده و نیاز مصرف کنندگان عمده/صنایع و مجاری عرضه را تامین و با ۱۰ بوستر پمپ از خطوط ١٨ اینچ و ۲۴ اینچ فرآورده به تهران ارسال می کند.

گفتنی است انبار نفت شهید منتظری پیشتاز در استفاده از فناوری های روزآمد همچون میترینگ اتوماسیون صنعتی، اجرا و بهره برداری از سیستم بازیافت بخارات بنزین به روش کربن اکتیو و بارگیری فرآورده های نفتی به روش میترینگ است.



انتهای پیام/ب

برچسب ها: نفت ، اصفهان ، بازیافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.