پارلمان انگلیس امروز دوشنبه در خصوص بروز کردن زیردریایی‌های هسته‌ای «تریدنت» رای‌گیری می‌کند.

امروز؛ رای‌گیری پارلمان انگلیس درباره بروز کردن زیردریایی‌های هسته‌ای ترایدنتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران انگلیسی روز دوشنبه در خصوص بروز کردن زیردریایی‌های هسته‌ای «تریدنت» رای‌گیری خواهند کرد. 

کار‌شناسان سیاسی در اینباره اعلام کردند این رای گیری پارلمان انگلیس، یک تصمیم کلیدی برای سیاست امنیتی کشورهای غربی محسوب می‌شود که تا حد زیادی به عملکرد انگلیس وابسته است چرا که انگلیس یکی از دو قدرت هسته‌ای اروپا است. 

در پارلمان انگلیس، محافظه کاران با بهره‌مندی از ۱۶ کرسی بیشتر، از اکثریت برخوردار هستند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود پارلمان این کشور با به روز کردن زیردریایی‌های هسته‌ای تریدنت، که در اسکاتلند مستقر است، موافقت کند و بدین ترتیب، رای مخالف «حزب ملی اسکاتلند» و قانونگذاران «حزب کارگر» را بی‌اثر کند. 

اختلافات سیاسی در خصوص نوسازی زیردریایی‌های هسته‌ای تریدنت که موافقت اصولی آن در سال ۲۰۰۷ در پارلمان انگلیس حاصل شد، تردیدهایی را درباره موقعیت انگلیس به عنوان یک قدرت جهانی به وجود آورده است. این تردید‌ها پس از برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تشدید شد. 

 «ترزا می‌،» نخست وزیر جدید انگلیس، قرار است روز دوشنبه در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کند که تهدید هسته‌ای در حال افزایش است، و از آن‌ها بخواهد ایدئولوژی را کنار بگذارند و با طرح به روز رسانی زیردریایی‌های هسته‌ای موافقت کنند. 

بر اساس متن پیش نویس سخنرانی «می‌،» وی خطاب به نمایندگان پارلمان اعلام خواهد کرد: «نمی‌توان قطعا تصریح کرد هیچ تهدید شدیدی طی ۳۰ تا ۴۰ سال آینده، امنیت و شیوه زندگی ما را هدف قرار نخواهد داد. ما نمی‌توانیم امنیت نهایی خود را به واسطه ایده‌آل گرایی‌های نابجا، از دست بدهیم.» 

 «جرمی کوربین،» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز که از مخالفان دیرین جنگ است، با استفاده از تسلیحات هسته‌ای مخالف است. 

برخی مقامات ارشد ارتش انگلیس نیز با بودجه گزاف تخصیص داده شده به زیردریایی‌های هسته‌ای ترایدنت مخالف هستند و عقیده دارند بودجه این کار بهتر است صرف نگهداری از ارتش و فناوری‌های متعارف‌تر شود. این بودجه‌ها در انگلیس اخیرا کاهش یافته است. 

بر اساس برآوردهای انجام شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، مجموع هزینه احیا و نگهداری قدرت بازدارندگی هسته‌ای انگلیس طی ۳۲ سال آینده به رقم ۱۶۷ میلیارد پوند (برابر با ۲۲۰ میلیارد دلار) بالغ خواهد شد. 

وزارت دفاع انگلیس تا کنون برآورد هزینه خود را در خصوص نگهداری از این چهار زیردریایی هسته‌ای اعلام نکرده، و صرفا به افشای این موضوع اکتفا کرده است که هزینه این زیردریایی‌ها، حدود شش درصد بودجه دفاعی سالانه انگلیس است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار