امتناع وزیر دفاع انگلیس از توضیح درباره آزمایش موشکی شکست‌خورده این کشور

"مایکل فالون" اعلام کرد جزئیات فنی آزمایش بالستیک "تریدنت" مربوط به ماه ژوئن را فاش نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ "مایکل فالون"، وزیر دفاع انگلیس، از انتشار جزئیات درمورد آزمایش شکست‌خورده موشک هسته‌ای تریدنت امتناع کرد.

چند روز پیش، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز فاش کرد شلیک آزمایشی یک موشک بالیستیک "تریدنت" از زیردریایی ارتش انگلیس که ژوئن گذشته در نزدیکی سواحل فلوریدا انجام شد، ناموفق بوده است.

شلیک این موشک بالیستیک برای نخستین بار طی چهار سال گذشته انجام شد. این آزمایش ناموفق موشکی اندکی پیش از روی کار آمدن "ترزا مِی"، نخست‌وزیر انگلیس، و پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفت.

ساندی تایمز در گزارش خود نوشت: درست زمانی که ترزا می پس از رسیدن به پست نخست وزیری تلاش می‌کرد پارلمان انگلیس را برای هزینه 40 میلیارد پوندی جهت پیشبرد برنامه زیردریایی‌های جدید متقاعد کند،‌ به شلیک ناموفق ماه ژوئیه اشاره‌ای نکرد.

این در حالی است که "ترزا می" روز گذشته چهار بار این پرسش را که آیا از این آزمایش موشکی مطلع بوده یا خیر، بی‌پاسخ گذاشت و فقط به گفتن این جمله کلیشه‌ای اکتفا کرد که "من به موشک‌های تریدنت‌مان ایمان راسخ دارم!"

آنچه برای رسانه‌های خارجی اهمیت یافته، فقدان اطلاع رسانی درمورد انجام این آزمایش است. در این میان رسانه‌های انگلیسی و نمایندگان پارلمان این کشور بابت پنهان‌کاری دولت درباره ناموفق بودن آزمایش موشک بالیستیک "تریدنت" به شدت گله‌مند هستند.

به این ترتیب فالون نه تنها باید پاسخگوی این پنهان کاری باشد؛ بلکه باید برای تقاضای حزب کارگر، اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون پارلمان، مبنی بر تحقیق کامل پیرامون موضوع نیز چاره‌اندیشی کند.

"نیا گریفیث"، وزیر دفاع دولت سایه انگلیس، در این باره گفت: گزارش مربوط به آزمایش ناموفق یک موشک تریدنت قطعا موضوع بسیار مهمی است و ما باید بدانیم دقیقا چه اتفاقی افتاده، علاوه بر این، کاملا غیر قابل قبول است که نخست‌وزیر پای خودش را از این موضوع کنار بکشد و حتی امروز هم حاضر نشود بگوید چه زمانی از این آزمایش مطلع شده است. من از نخست‌وزیر می‌خواهم که به پارلمان بیاید و به نمایندگان توضیح دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار