مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت:ماموريت انجمن هاي ميراث فرهنگي توجه و پاسداشت ميراث فرهنگي است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسين زارع صفت در همايش انجمن هاي ميراث فرهنگي شهرستان مشهد با اشاره به اهميت انجمن هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: ميراث فرهنگي تابلو و معرف يك كشور است كه امروزه كشورها گمشده خودشان را در تاريخ و پيشينه خودشان جستجو مي كنند.

وي گفت: ايران داراي تاريخ كهن و ريشه عميق است و ما غني هستيم و كمبودي به لحاظ داشته هاي تاريخي نداريم.

زارع صفت افزود: مشهد با وجود حرم امام رضا (ع) نقطه ثقل و قطب تجلي بخش فرهنگ و تاريخ استان و كشور است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: مابايد از داشته هاي تاريخي مان بهره بيشتري ببريم و انجمن هاي بايستي مدافع داشته هاي ميراث فرهنگي باشند.

وي افزود: ما شاهد هجمه به آثار تاريخي هستيم و انجمن هاي بايد پرچم دار اين موضوعات باشند و به ان توجه كنند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: راهنمايان گردشگري و دفاتر خدمات گردشگري نيز بايستي با آگاهي و دانستن به داشته هاي تاريخي براي بازديد گردشگران و برگزاري تور برنامه ريزي كنند و در اين خصوص بوم گردي يكي از ظرفيت هاي مهم استان است كه مي تواند مورد توجه قرار گيرد.

زارع صفت افزود: انجمن هاي ميراث فرهنگي، دهياران و بخشداران بايد مراقبت بيشتري از ميراث فرهنگي به عمل آورند چراكه ميراث فرهنگي متعلق به همه است و بايستي مشاركت همگاني را گرفت.

وي گفت: بايستي دانش اموزان با داشته هاي تاريخي و گذشته تاريخي خودشان آشنا شوند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: انجمن هاي بايستي در ترويج، آموزش، تبليغات حفظ و نگهداري كوشا باشند و در طول سال و با توجه به مناسبت هاي مهم تاريخي را احياء كنند و جشنواره هاي گردشگري رابر گزار كنند.

زارع صفت به فراگيري شبكه هاي اجتماعي و نقش آنان در اطلاع رساني اشاره كرد و افزود: انجمن هاي ميراث فرهنگي هم چنين مي توانند در شبكه هاي اجتماعي حضور پيدا كنند و از فضاي مجازي بهره بگيرند.

در اين جلسه هم چنين فرماندار مشهد هم گفت: كشور ما به لحاظ تاريخي كهن و غني است و داراي ميراث فرهنگي گران بهايي است كه ما بايد قدردان اين تاريخ باشيم و از اين ظرفيت هاي تاريخي استفاده كنيم.

رضا منصوري افزود: گردشگري و توسعه آن مي تواند به ايجاد اشتغال و درآمد زايي كمك كند و امروزه بسياري از كشورها درآمدشان از طريق گردشگري است.

وي افزود: استان خراسان رضوي و به ويژه شهر مقدس مشهد به خاطر وجود حرم امام رضا (ع) كانون توجه مسلمانان جهان است.

فرماندار مشهد گفت: حوزه كاري انجمن هاي ميراث فرهنگي گسترده است و همت مردم بايد در اين حوزه بيشتر شود و روند خوب بازگشت به روستا ها بايستي تقويت شود.

در اين همايش همچنين احمد ديناري رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مشهد نيز با اشاره به وجود انجمن هاي ميراث فرهنگي فعال در اين شهرستان گفت: در برنامه ريزي هاي جديد به دنبال ساماندهي و تقويت انجمن هاي ميراث فرهنگي و اجراي برنامه هاي حمايتي از آنان هستند.

وي گفت: انجمن هاي ميراث فرهنگي نقش به سزايي در توسعه اهداف و ماموريت هاي سه گانه ميراث فرهنگيف صنايع دستي و گردشگري دارند و در اين خصوص نيازمند همكاري، فعاليت و تقويت انجمن ها هستيم.

ديناري خاطر نشان كرد: درحال حاضر انجمن هاي ميراث فرهنگي در شهرستان مشهد با شرايط بسيار مطلوبي فعاليت دارند و اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز از فعاليت انجمن هاي ميراث فرهنگي حمايت خواهد كرد.

گفتني است در اين همايش هم چنين، زارعي بخشدار بخش رضويه مشهد و رئيس انجمن بخش رضويه و منوچهري رئيس شوراي اسلامي بخش مركزي مشهد نيز سخنراني كردند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.