وزیر ارتباطات:

ترابردپذیری موجب رقابت اپراتورها می شود

دكتر واعظی ضمن اشاره به جايگاه ايران در منطقه و جهان اظهار كرد: برای ارتقاء اين جايگاه نيازمند توسعه خدمات الكترونيك در شبكه داخلی هستيم.

 توسعه شبکه داخلی سبب ارتقای جایگاه جهانی/ ترابردپذیری موجب رقابت اپراتورهابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تأكيد بر الويت برنامه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه تسريع در اجراي شبكه ملي اطلاعات و دولت الكترونيك است، گفت: رتبه ايران بايد در منطقه و جهان در زمينه خدمات الكترونيكي ارتقا پيدا كند كه اين ارتقاء نيازمند توسعه شبكه است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته براي توسعه شبكه خدمات الكترونيكي افزود: پروژه توانا براي توسعه شبكه، در دستور كار وزارت ارتباطات است و براي نخستين بار تمامي تجهيزات اين پروژه داخلي است و همچنين پروژه ديگر براي توسعه شبكه داخلي پروژه تدبير است.

دكتر واعظي در ادامه در ارتباط با اقدامات صورت گرفته درباره تقويت آنتن شبكه هاي موبايلي عنوان كرد: در اين زمينه شبكه رومينگ راه اندازي شده است كه با استفاده از آن در مكان هايي كه يكي از اپراتورها پوشش ندارد مي توان با اپراتور ديگر آنتن دهي شبكه تلفن همراه را تقويت كرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان درباره پايلوت امكان پذيري تغيير اپراتور موبايل با حفظ شماره (ترابردپذيري) تصريح كرد: در اين طرح مشتركان هر يك از شبكه ها مي توانند با كمترين هزينه اپراتور تلفن همراه خود را با حفظ شماره تغيير دهند و اين كار به اين دليل صورت گرفته كه مشتركان بتوانند در صورت نارضايتي از خدمات هر يك از اپراتورها، شبكه خود را تغيير دهند كه در نهايت اين موضوع به ايجاد رقابت بين اپراتورها منجر و در آخر كيفيت خدمات رساني را بالا خواهد برد.

منبع :روابط عمومی وزارت ارتباطات


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار