دیدار وزیر ارتباطات با سفیر رومانی

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در ديدار سفير رومانی در ايران با تقدير از تلاش وی بر علاقه مندی دو كشور بر گسترش روابط تاكيد كرد.

دیدار وزیر ارتباطات با سفیر رومانی
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان دكتر واعظي با بيان اينكه روابط ايران و روماني سابقه بسيار طولاني دارد، افزود: تجربه خوب گذشته و درك متقابل، در شرايط جديد نيز مي تواند ادامه يافته و شاهد گسترش روابط در زمينه هاي اقتصادي تجاري انرژي و فرهنگي باشيم.
وزير ارتباطات با اشاره به عضويت روماني در اتحاديه اروپا گفت: دولت ايران ديدگاه مثبتي نسبت به روماني دارد و پس از برجام، علاقه مند به گسترش روابط با كشورهايي همچون روماني است.
دكتر واعظي، همچنين به ديدگاه مثبت دولت نسبت به تقويت بخش خصوصي پرداخت و نسبت به فعال شدن بخش خصوصي دو كشور در زمينه هاي مختلف تاكيد كرد.
وي در ادامه ضمن تقدير مجدد از زحمات تئودورسكو، خواستار انتقال دانش و تجربه وي به سفير جديد شد.
وي با اعلام آمادگي در زمينه گسترش روابط دو جانبه خاطر نشان كرد: زمينه هاي مختلف همكاري بين دو كشور وجود دارد و مي تواند در تمامي ابعاد گسترش يابد.
تئودورسكو سفير روماني در ايران نيز با ابراز خرسندي از روابط دو كشور و درك عميق وزير ارتباطات از روابط ديپلماتيك گفت: روماني اميدوار است همكاري هاي دو كشور روز به روز گسترش بيشتري يابد.
تئودورسكو با تاكيد بر اهميت روابط با ايران اظهار داشت: آمادگي و اراده سياسي براي همكاري با ايران وجود دارد.
وي با اشاره به عضويت روماني در اتحاديه اروپا خاطر نشان كرد: پس از تحريم ها و توافقات 1+5، زمينه هاي خوبي براي همكاري فراهم شده است و روماني آمادگي دارد از ظرفيت هاي خود در اتحاديه اروپا جهت گسترش روابط با ايران استفاده كند.
تئودورسكو با اشاره به پيشرفت هاي بخش خصوصي روماني در حوزه ICT  اظهار داشت: دولت تلاش دارد از اين ظرفيت بهره برده و آمادگي داريم روابط بخش خصوصي دو كشور ارتقا يابد.
وي كه در آستانه پايان ماموريت خود كشورمان را ترك مي كند، گفت: جانشين وي علاقه مند به توسعه روابط بوده و نگاه ايران و روماني به يكديگر دوستانه است و دولت و ملت روماني علاقه مند به گسترش روابط دو كشور هستند.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار