قوانین حمایتی ویژه‌ای برای شرکت‌های "دانش بنیان" مناطق کمتر توسعه یافته باید لحاظ شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه
 در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور که امروز(26  تیر) در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تاسیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال 1386 اظهار کرد: از سال 1390به بعد ما توانستیم هفت مرکز رشد را در سطح استان تاسیس کنیم.

 وی با بیان اینکه عملکرد پارک علم و فناوری و اثرگذاری آن همواره به صورت منطقه‌ای بوده است، گفت: خوشبختانه همواره در رتبه‌بندی‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، پارک علم و فناوری کرمانشاه همواره جزو هشت پارک برتر کشور بوده است.

 خان احمدی با اشاره به واگذاری مسئولیت‌های مهم ملی به پارک علم وفناوری کرمانشاه، گفت: در حال حاضر کارگزاری منطقه‌ای تایید صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان سه استان کرمانشاه، لرستان و ایلام به پارک علم و فناوری کرمانشاه داده شده که یازده پارک کشور به این صورت فعالیت می‌کنند.

 وی با اشاره به حمایت پارک از 443 شرکت در طول دوران فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: در حال حاضر 298 شرکت تحت حمایت پارک فعالیت می‌کنند که این تعداد برای هزار نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

 خان احمدی  گفت: این شرکت‌ها در مجموع سال گذشته بالغ بر 470 میلیارد ریال فروش محصول و خدمات و دو  میلیون و 800 هزار دلار نیز صادرات داشته‌اند.

 سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به فعالیت 50 شرکت دانش‌بنیان در سطح استان، گفت: از این تعداد 37 شرکت تحت حمایت‌ پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

 خان احمدی با اشاره به انجام تعاملات بسیار با دستگاه‌های مختلف در جهت تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در این زمنیه با بسیاری دستگاه‌ها تعامل داشته‌ایم و هدف‌گذاری ما در سال جاری افزایش تعامل با دستگاه‌ها و بویژه اداره کل صنعت، معدن و تجارت است.

وی همچنین با اشاره به درخواست‌های پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: انتظار بازنگری در قوانین حمایتی شرکت‌های دانش بنیان و ارزیابی طرح ها و افزایش سطح حمایت‌های مالی توسط صندوق متناسب با سطح فناوری استان را داریم.

انتهای پیام/پ
 


برچسب ها: کرمانشاه ، قوانین ، حمایت ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.