ارومیه؛

نان جزء محصولات استراتژیک

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی: آرد گندم تولیدی کارخانجات استان آذربایجان غربی از بالاترین کیفیت و استاندارد برخوردار است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن ملکی نژاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی در جلسه بررسی نقاط قوت و ضعف «استاندارهای ملی کشور در زمینه آرد گندم» که با حضور معاون غذا و دارو، نماینده اداره کل استاندارد استان و مدیران و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی استان و آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در محل سالن شورا این معاونت برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه نان جز محصولات استراتژیک محسوب می شود و از جایگاه مهمی در سفره غذای ایرانی برخوردار است، ایجاب می‌کند که این قوت غالب با حداکثر کیفیت در دسترس مردم قرار گیرد.

ملکی نژاد گفت: این معاونت در برنامه ساماندهی وضعیت آرد گندم و نان استان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم این معاونت و براي حل مشکلات موجود، درخصوص تهیه آرد گندم با کیفیت، رعایت میزان سبوس‌گیری و غنی‌سازی انواع آردهای خبازی توسط کارخانه‌هاي تولید آرد و پخت نان مطابق با نوع آرد اختصاصی و استفاده نكردن از مواد افزودنی غیر مجاز در نان اهتمام ویژه دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به رسالت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در خصوص تامین سلامت محصولات غذایی مصرفی، به منظور ساماندهی وضعیت نان مصرفی و ارائه نان با بالاترین کیفیت به همشهریان، نظارت مستمر بر کارخانجات تولیدی آرد گندم استان انجام می شود .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی گفت: با پیگیری‌های انجام شده موضوع ارتقاء کیفیت نان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری و از طریق پیگیری‌های متعدد و مستمر و هماهنگی با دستگاه‌هاي مرتبط از جمله استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، اداره غله و ... رعایت حداقل سبوس گیری براساس استانداردهای موجود در استان اجرایی می شود

وی خاطر نشان کرد: بر اساس استاندارد های موجود میزان سبوس گیری در نان بین 11 الی 18 درصد می باشد که بر اساس تصمیمات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری آرد گندم با 12 درصد سبوس گیری در استان تولید می شود.

گفتنی است: استفاده از آرد سبوس دار در پخت نان ارزش غذایی آن را بسیار افزایش می‌دهد و می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نان ، استراتژیک ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.