در یکی از اسناد محرمانه‌ای که منتشر شده، نشان می‌دهد که سازمان استخباراتی پاکستان به گروه‌های تروریستی دستور داده است که رهبران و علمای شیعه را در افغانستان هدف قرار دهند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی پنجشنبه گذشته اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد که آی‌اس‌آی، گروه‌های تروریستی و تکفیری را حمایت می‌کند.

رحمت الله نبیل ۶ سند را منتشر کرده که نشان دهنده حمایت سازمان آی‌اس‌آی از گروه‌های تروریستی است.

در یکی از این سندها سازمان آی‌اس‌آی به یک شبکه تروریستی که سر گروه آن شخصی به نام توریالی است دستور داده است که رهبران اهل تشیع را در ولایت‌های هرات، کابل و فراه اختطاف و یا از بین ببرند.

این سند به تاریخ ۶ اپریل از سوی دفتر« ISI 945» واقع خیبر پشتونخواه عنوانی اداره مرکزی واحد مذبور واقع اسلام آباد چنین نگاشته است: «مسوولین ریاست ۹۴۵ در ملاقاتی که به تاریخ ۵ اپریل ۲۰۱۵ با اسامی توریالی مسوول شبکه و همکاران وی انجام داده است، به آن‌ها وظیفه سپرده‌اند تا رهبران اهل تشیع افغانستان را در زون‌های هرات، کابل و فراه اختطاف و یا از بین ببرند و در ضمن مبلغ دومیلیون کلدار پاکستانی را نیز در این جلسه پرداخته اند.»

همچنان در این سند افزوده شده است که بخش ذی‌ربط ادارۀ ۹۴۵ مقدار سلاح و مهمات مطالبه شدۀ شبکه توریالی را از « COD » اکوره ختک تدارک و به تاریخ متذکره برایشان سپرده شد. علاوه بر آن در این یادداشت تذکر یافته است که به تعداد ۲۳ تن از افراد گروپ توریالی که مصروف فراگیری فنون نظامی در چرات بودند، دوره آموزشی شان را به اتمام رسانیده‌اند.

نبیل گفت: پاکستان بزرگترین حامی تروریسم بین‌المللی است.

رحمت‌الله نبیل افزوده است که پاکستان از سال‌ها به این‌سو از پول‌های کمک شده امریکا، در رشد و نیرومند ساختن گروه‌های هراس‌افگن به‌ویژه شبکه حقانی کار گرفته است.

قبلا نیز برخی از سیاست‌مداران افغانستان دولت پاکستان را متهم به حمایت گروه‌های ترویستی کرده بودند.

دستورI.S.I به گروه‌های تروریستی: رهبران تشیع را هدف قرار دهید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.