رییس مجلس نمایندگان افغانستان از حکومت وحدت ملی خواست که هرچه زودتر یک شخص توانا را به به عنوان شهردار کابل معرفی کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز شنبه این مجلس گفت: سرپرستی در شهرداری کابل به عنوان پایتخت افغانستان قطعا به صلاح نیست و حکومت هر چه زود تر شخص توانا را رسما به عنوان شهر کابل معرفی کند.

شهرداری کابل از زمان آغاز به کار حکومت وحدت ملی تا هنوز توسط سرپرست اداره می شود. تاهنوز چندین سرپرست در این اداره مهم شهری تغییر و تبدیل شده اند.

برخی از نمایندگان کابل در مجلس با انتقاد از کارکرد حکومت در امر معرفی شهردار کابل می گویند که ادامه سرپرستی در شهرداری کابل سبب شده که کار بسیاری از پروژه ها در نواحی مختلف این شهر متوقف شوند.

عرفان الله عرفان نایب منشی و نماینده مردم کابل در مجلس گفت: "هم اکنون نسبت ضعف مدیریت در شاروالی کابل کار بسیاری از پروژه ها در نواحی مختلف این شهر متوقف است و عواید برخی نواحی کابل نیز کاهش یافته است. بنأ ریاست جمهوری هرچه زود تر باید در راستای تقرری شهردار کابل اقدام کند".

وی افزود: سرپرست کنونی شهرداری کابل کم تجربه و نا توان است.

عبدالقادر زازی دیگر نماینده کابل در مجلس نیز از غصب زمین های دولتی توسط زور مندان در شهر کابل ابراز نگرانی کرد.

این نمایندگان، وضعیت کنونی شهرکابل را خراب توصیف کرده و هشدار دادند در صورت که حکومت برای تقرری شهردار جدید در جهت کنترل نا بسامانی های کنونی اقدام نکند، شهروندان کابل به جاده خواهند آمد.

این در حالی است که سرپرست شهرداری کابل در نشست مطبوعاتی امروز شنبه خود در مرکز رسانه های حکومت گفت که به آوردن اصلاحات جدی در راستای خدمات شهری در کابل متعهد است.

عبدالله حبیب زی افزود، ساختمان های خود سر را در شهرکابل تخریب می کند و به بده کاران این اداره ضرب الاجل یک هفته ای تعیین کرد.

پیش از این شهرداری کابل گفته است که برای سپردن امور تنظیف این شهر نیز با چند شرکت خصوصی در حال مذاکره است و این گفتگوها عنقریب به نتیجه می رسد. 

رییس جمهور غنی، حدود دو ماه پیش عبدالله حبیب زی معاون تخنیکی شهرداری کابل را به عنوان سرپرست جدید شهرداری کابل معرفی کرد و گفته می شود آقای حبیب زی ماستری انجنیری ترانسپورت از دانشگاه میسوری کلمبیا دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، کابل ، داعش ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار