معاون آبفای استان گفت: طول شبکه توزیع آب شهرستان باشت بیش از 60 کیلومتر است که حدود 18 کیلومتر آن نیاز به بهسازی و تعویض دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علیرضا جنتی معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه بویراحمد اظهار کرد: با توجه به محدودیت آب در سراسر کشور باید برنامه‌ریزی دقیقی در بحث صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم.

جنتی افزود: در سطح کشور 301 شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند که پنج شهر یاسوج، مادوان، دهدشت، سوق، لیکک از استان ما نیز جزء آنها است.

وی با اشاره به اینکه وقتی میزان تولید و مصرف آب برابر باشد وضعیت تنش آبی ایجاد می‌شود، گفت: در صورت افزایش مصرف آب در این شهرها در وضعیت بحران قرار خواهیم گرفت.

معاون آب و فاضلاب استان بیان داشت: طول شبکه توزیع آب شهرستان باشت بیش از 60 کیلومتر است که حدود 18 کیلومتر آن نیاز به بهسازی و تعویض دارد.

جنتی افزود: در سال 94 بیش از دو هزار و 500 متر خطوط آب شهر باشت تعویض شد.

وی با اشاره به خدمات شرکت آب و فاضلاب گفت: استفاده غیرمجاز از انشعابات باعث بر هم خوردن نظم شبکه آب و فاضلاب می‌شود، همچنین با همکاری اداره آموزش و پرورش و نماز جمعه باید بحث فرهنگ استفاده درست از آب را آموزش داد تا با کمبود آب مواجه نشویم.

معاون آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف آب در استان 25 درصد بیشتر از متوسط کشور است.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.