وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم بهره برداري از مراكز تبادل ترافيك خبر داد: زيرساخت هاي شبكه ملي اطلاعات در حال تكميل است و با سرعت اين مسير را ادامه مي دهيم.

زيرساخت هاي شبكه ملي اطلاعات در حال تكميل است
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان دكتر واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم بهره برداري از مراكز تبادل ترافيك سه شهر مشهد، شيراز و تبريز با اشاره به اهميت خراسان رضوي براي مردم ايران بيان كرد:  ما خودمان را مديون زايران ميدانيم كه وقتي به مشهد مي آيند بايستي سرويس بسيار خوبي بگيرند و عليرغم تمام فعاليت هاي انجام شده باز هم خود را بدهكار مردم ميدانيم و بايستي تلاشي دوچندان را ادامه دهيم.
وي همچنين خاطرنشان كرد: خوشبختانه وضعيت ارتباطات و فناوري اطلاعات در استان خراسان رضوي  به حد مطلوبي رسيده ولي بايد بيشتر كار كنيم.
دكتر واعظي با اشاره به فضاي به وجود آمده در بحث برجام عنوان كرد: با رفع تحريم ها وايجاد فضاي جديد بين المللي  فرصتي براي تبادل فناوريهاي نوين از جمله ict فراهم شده است.
وي همچنين با اشاره به اهميت شبكه ملي اطلاعات تأكيد كرد: يكي از مطالبات مقام معظم رهبري شبكه ملي اطلاعات بوده كه در دولتهاي قبل هم مطرح بوده، ليكن در دولت تدبير و اميد با برنامه ريزي هاي صورت گرفته راه اندازي اين شبكه به عنوان اولويت اصلي وزارت در نظر گرفته شده وامروز با تكميل چهار مركز تبادل ترافيك در كشور عملا كل كشور را پوشش ميدهيم .
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه حفظ حقوق شهروندي همواره در اين وزارت رعايت شده، افزود: تلاش دولت اين است كه امكانات فقط در تهران نباشد همه مردم ايران از حقوق شهروندي يكسان برخوردارند لذا تلاش مي كنيم توسعه در سراسر كشور صورت پذيرد.
وي در ادامه خبر داد: زيرساختهاي شبكه ملي اطلاعات در حال تكميل است  و ما با سرعت اين مسير را ادامه ميدهيم.
دكتر واعظي خاطرنشان ساخت: استفاده از ديتاي داخلي براي مردم هزينه كمتر و امنيت بيشتر خواهد داشت اميدوارم امسال توليد محتواي فاخر بيشتر شود و همچنين در هفته دولت اقدامات ديگري در خصوص شبكه ملي اطلاعات را افتتاح خواهيم كرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ارتباط با كاهش شكاف ديجيتالي بين شهر و روستا اعلام كرد: يكي از برنامه مهم ما از بين بردن اين شكاف است، لذا يكي از قويترين مديران باسابقه وزارت يعني مهندس خسروي را مجري اين پروژه معرفي كرده ايم كه اين كار هم با جديت بيشتر دنبال شود.
دكتر واعظي در پايان افزود: با راه اندازي شبكه ملي اطلاعات اميدواريم تا پايان دولت يازدهم نسبت محتواي داخلي و خارجي به پنجاه ،پنجاه برسد.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
یعنی بهترین کاری که میتونن بکنن اینه که اینترنت ملی درست کنن ،
آخرین اخبار