کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: قوانین انتخاباتی نظام حداقلی است که امروز کارآمدی خود را تا حدود زیادی از دست داده است.

قوانین انتخاباتی نظام کارآمدی خود را از دست داده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان به منظور معرفی خود و برنامه‌هایش  در جلسه علنی امروز مجلس  چهارشنبه 23 تیر ماه حضور یافت و بر اساس آیین‌نامه به مدت ده دقیقه سخن گفت.

وی ضمن تشکر از آیت الله آملی لاریجانی و همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به نمایندگان گفت: مجلس شورای اسلامی تبلور مردمسالاری دینی و همیشه جایگاه رفیع مجلس مورد تاکید مقام معظم رهبری و امام راحل بوده است.

کدخدایی ادامه داد: شورای نگهبان به همراه مجلس شورای اسلامی در جهت صیانت حقوق مردم، قانون اساسی و حاکمیت قدم برمی‌دارد و این امر نیازمند همکاری میان مجلس و شورای نگهبان است.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه چه در بعد نظارت تقنینی و چه نظارت بر انتخابات مشکلاتی وجود داشته که نیازمند آن هستیم از طریق تعامل موثر مجلس و شورای نگهبان این مسائل را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از آنها در کوتاه‌ترین مدت قابل حل است گفت: تعامل کمیسیون‌های تخصصی مجلس و رابطه مرکز پژوهش های مجلس و مرکز تحقیقات شورای نگهبان می‌تواند این رابطه را ارتقا دهد.

کدخدایی بیان داشت: ما نیازمند اصلاح برخی قوانین هستیم، در بحث نظارت بر انتخابات مشکلات زیادی داشتیم و به هر حال قوانین انتخاباتی نظام حداقلی است و امروزه کارایی خود را تا حدود زیادی از دست داده است.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: تا زمانی که نظام جامع انتخابات بر اساس اقتضائات امروز تنظیم نشود ما مشکلاتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید قانون جامع انتخابات تدوین شود گفت: با تدوین این قانون مشکلات در زمان انتخابات کنار می‌رود و این امر همت بسیاری را از سوی نمایندگان مجلس می‌طلبد که امیدواریم سیاست‌های انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است را مورد توجه قرار دهیم.

کدخدایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نظر نمایندگان این باشد که بنده را انتخاب کنند در جهت تعامل مجلس و شورای نگهبان و اصلاح قانون انتخابات گام‌هایی را برمی‌دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، شورای ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار