توسعه مشارکت‌ها بین سازمان نهضت و سوادآموزی و سازمان جهاد دانشگاهی تهران برای استفاده بهینه از وضعیت‌های دانشگاهی در جهت آموزش سوادآموزان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و فرهنگی بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان جهاد دانشگاهی تهران با حضور علی باقرزاده‌ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و احمد شریفی‌زاده رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، بعدازظهر امروز در محل جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد .

در این مراسم باقر‌زاده با بیان اینکه یکی از سیاست‌های نهضت سوادآموزی امضای تفاهم‌نامه‌های متفاوت با سایر نهاد‌ها است ،گفت: این تفاهم‌نامه بیست و هشتمین تفاهم‌نامه سازمان با جهاد دانشگاهی تهران بوده که برای توسعه امر سواد‌آموزی راه‌گشا است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت سوادآموزی باید رویکرد تربیتی وجود داشته باشد لذا در سال‌های اخیر در صدد هستیم تا امر سوادآموزی با این شیوه پیش رود.

باقر‌زاده با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی و توانمند سازی نیروی انسانی برای ارتقای کیفیت آموزش برای جمعیت هدف مؤثر است عنوان کرد: با ایجاد این تفاهم‌نامه اهداف متعددی از کیفیت‌بخشی محقق می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از فعالیت قریب به 50 هزار نفر با این سازمان خبر داد و گفت: بخشی از نیروهای سازمان نهضت به صورت نیروی آزاد و با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

وی افزود: برای بهبود سوادآموزی از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در غالب آموزش‌های مجازی بهره‌ می‌بریم همچنین سازمان نهضت آمادگی کامل دارد برای معرفی متون و رویکردهای آموزشی جدید از خطوط تلفن همراه و برنامه‌های که امکان نصب بر روی گوشی‌های هوشمند دارند استفاده کنند.

باقر‌زاده با اشاره به اینکه مربیان را برای آموزش به سوادآموزان در فضای مجازی تعلیم می‌دهیم گفت: در راستای این تعالیم مربیان چگونگی استفاده از فضای مجازی و بهره‌گیری از برنامه‌های تلفن همراه برای سوادآموزی را آموزش می‌دهیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: نرم‌افزارهایی برای خواندن و نوشتن در فضای اندروید و ویندوز ایجاد شده که اکنون در مرحله ارتباط بخشی است در واقع برای آنچه در سا‌ل‌های آینده که آموزش سوادآموزی تداوم یابد راهی جز استفاده از فناوری‌های جدید وجود ندارد.

بهره‌گیری از فناوری‌های جدید برای تسریع در آموزش 

احمد شریفی‌زاده رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران در این مراسم در خصوص تعلق استفاده از فناوری‌های جدید در فرهنگ آموزش به سوادآموزان گفت: برای این امر از جمله فوایدی که می‌توان به آن اشاره داشت بهره‌گیری از آموزش‌ها بدون محدودیت زمانی است ،چرا که مشکل عمده بسیاری از سوادآموزان حضور در کلاس‌های آموزشی است که با استفاده از آموزش‌های فضای مجازی و فناوری های جدید رفع می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر عدم محدودیت زمانی اثر بخشی بیشتری در این نوع از آموزش‌ها وجود دارد همچنین هزینه این آموزش‌ها نیز کمتر است.

شریفی‌زاده بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان نهضت و جهاد دانشگاهی ایجاد شد علاوه بر بعد آموزشی از بعد فرهنگی نیز دارای اهمیت بوده و موجب افزایش تعاملات دانشگاه با این نهاد است.

گفتنی است در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و فرهنگی بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان جهاد دانشگاهی در 7 ماده منعقد شد که شامل موضوع تفاهم‌نامه، اهداف، تعهدات مشترک، تعهدات جهاد دانشگاهی، تعهدات سازمان نهضت سوادآموزی، همکاری و نظارت در حسن اجرای برنامه، مدت اعتبار (سه سال است) و امضای تفاهم‌نامه بود که در تاریخ 22 تیر ماه سال جاری به امضا رسید.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.