کمیسیون اقتصادی گفت: رئیس جمهور تعهدات ایران در sief را بررسی کند

رئیس جمهور تعهدات ایران در  sief را بررسی کند
به گزارش خبرنگارمجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان طی تذکری به وزیر کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس گفت: همچنان شرکت‌های زیرمجموعه صندوق فولاد تعیین تکلیف نشده‌اند متاسفانه علی‌رغم تعهداتی که در سفر ریاست جمهوری به کرمان انجام شد همچنان مشکلات صندوق فولاد بر زمین مانده است.

وی افزود: همچنین چندین ماه است که کارکنان شرکت ذغالسنگ فولاد حقوق دریافت نکردند و در کنار این موضوع وضعیت شغلی آنها تعیین تکلیف نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان داشت: در راستای موضوع مذکور قرار بود وزیر رفاه با وزیر صنعت جلسه‌ای داشته باشد تا بر اساس این جلسه موضوع تبیین سند راهبردی صنعت ذغالسنگ کشور عملیاتی شود اما در حال حاضر مواردی که مشاهده می‌شود زیبنده کشور نیست.

وی با بیان اینکه معادن کشور بیشترین ظرفیت تولید ذغالسنگ را دارند گفت: این در حالی است که ما دست به واردات در این زمینه می‌زنیم که به نوعی خیانت به نظام است و قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس در ادامه طی تذکری به رئیس جمهور گفت: بر اساس توافقاتی که در مجموعه جی هفت انجام شد قرار جمهوری اسلامی در خصوص موضوع بحث پولشوئی و بحث تامین مالی تروریسم تعهداتی انجام دهد که ما از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم تعهدات مربوط به نظام جمهوری اسلامی باید بر اساس مبانی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و اگر قرار است ما در انجا موضوع بحث تعهداتمان بر اساس کارگروه ویژه اقدام مالی این موضوع منجر به زیان کشور شود از نظر ما پذیرش این موضوع قابل قبول نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه در رابطه با این موضوع وزیر اقتصاد را به کمیسیون اقتصادی فراخوانده‌ایم بیان داشت: تقاضا دادیم رئیس جمهور با ظرافت و دقت خاصی موضوع تعهدات کشور را درFATFبه صورت ویژه بررسی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، پورابراهیمی ، فندق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار