پورحسین در نطق میان دستور:

باید 15 سال پیش به فکر ایجاد مناطق آزاد تجاری می‌بودیم

نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلابی نه یک اقتصاد تدافعی بلکه یک اقتصاد تهاجمی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شکور پورحسین نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: اقتصاد کشورمان به اقتضای شرایط حال و گذشته اقتصاد جهانی، حال و هوای اقتصاد پسابرجامی و اقتصاد مقاومتی که هر دو مکمل و هم‌افزای یکدیگر هستند به خود گرفته است.

نماینده پارس آباد و بیله سوار با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلابی نه یک اقتصاد تدافعی بلکه یک اقتصاد تهاجمی است به علت ماهیت دورن‌زایی و کم اثر پذیر بودنش از نوسانات اقتصاد جهانی است،‌ اظهار داشت: فرصت پسابرجام به دلیل شناخت عمیق از ماهیت سلطه‌ طلبی استثماری جهان غرب ما را مکلف می‌کند تا متعهدانه خلق فرصت کرده و از فرصت‌های بوجود آمده هوشمندانه در جهت توانمندسازی کشور و تکامل اقتصاد و افزایش مقاومت بهره ببریم.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات این حرکت شناخت صحیح و دقیق از پتانسیل‌ها و استعدادهای داخلی کشور است، تصریح کرد: در اینجا لازم است اشاره‌ای به لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی داشته باشم.

پورحسین گفت: شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در نقطه صفر مرزی و جزء مرزهای مشترک کشورمان با جمهوری آذربایجان از پویاترین و پیشروترین اقتصادها را در میان کشورهای مشترک‌المنافع دارند و اکنون استراتژیک‌ترین منطقه رقابت دولت‌های بزرگ جهان و مخصوصا دولت‌های اقتصادی نوظهور بین‌المللی و منطقه‌ای می‌باشد.

وی با بیان اینکه این کشور به ترمینال صادراتی و تأمین انرژی منطقه و غرب تبدیل شده است، اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان این فرصت را برای فرصت‌طلبان فراهم آورد که از کشورهای همسایه برای تجارت استفاده کنند.

پورحسین گفت: اگر ما بحث ایجاد مناطق آزاد را که امروز بیان می‌شود 15 سال پیش عملیاتی می‌کردیم الان بازاری که در اختیار جمهوری آذربایجان است متعلق به ما بود و هدف اصلی ما باید بازار 500 میلیارد دلاری کشورهای مستقل و مشترک‌المنافع باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد برخی کشورهای پیرامونی چه در حجم تولید ناخالص ملی و چه در حجم توان صادراتی قدرتمندتر از توان اقتصادی کشورمان می‌باشد و در مقایسه با آنان حجم تراز تجاری کشورمان منفی بوده است تأکید کرد: اگر ما از فرصت تاسیس مناطق آزادی چون بیله‌سوار و پارس‌آباد استفاده کنیم و برخی از سرمایه‌های سرگردان و تولید محصولات و صادرات را به این مناطق انتقال دهیم، امکان استفاده از معافیت‌های مالیاتی برایمان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار