سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری دوره تخصصی نجات از ارتفاع و فضای معلق در کرمان خبر داد.

برگزاری دوره تخصصی نجات از ارتفاع و فضاهای معلقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان هادی فرشید با اشاره به اینکه فراگیری آموزش مهم‌ترین رکن در روند یک امداد رسانی سریع می باشد، گفت : هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح آمادگی و عملیاتی نجاتگران و امدادگران است.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در مدت 64 ساعت آموزش‌های لازم در زمینه‌های طرح عملیاتی نجات از ارتفاع، اصول جست‌وجو و نجات در سازه‌های بلند، ابزار‌شناسی، طناب، گره‌ها، کارگاه‌های نجات در ارتفاع، صعود و فرود و عبور عرضی (تیرول)، رهاسازی و تثبیت مصدوم و حمل و انتقال مصدوم در ارتفاع و فضای معلق را فرا می‌گیرند.

فرشیدبا اشاره به نقش خطیر آموزش در هلال احمرگفت: افزایش توان و حفظ آمادگی نجاتگران برای ارائه خدمات رها سازی و امداد و نجات گرفتار شدگان در سوانح و اماکن کوهستانی و ارتفاعات؛ ازدیگر اهداف برگزاری این دوره است.

وی افزود: 6مربی در این دوره به آموزش‌دیدگان کمک می‌کنند تا در حوادث طبیعی و غیر طبیعی بتوانند با کمترین زمان، بیشترین و بهترین روش عملیات نجات را انجام دهند.

فرشید اظهارداشت : تعداد 30 نفر ازبرادران نجاتگر هلال احمر در سراسر استان آموزش‌های تخصصی لازم را می بینند.

گفتنی است این دوره آموزشی از19 تیر آغاز وتا 25 تیر ادامه دارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.