دولت بخش عمده هزینه‌های تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تحت‌فشار را به صورت بلاعوض تقبل می‌کند,

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از یک‌هزار هکتار از مزارع این استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز می باشند.
حسین شاهینی افزود: استان سمنان از کمبود منابع آبی رنج می‌برد و بخش عمده‌ای از آب مصرفی این استان در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد.
وی تصریح کرد: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار تا حد بسیار زیادی از هدررفت منابع آبی در بخش کشاورزی جلوگیری می‌کند.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به لزوم مدرن‌سازی سیستم آبیاری در کشاورزی افزود: امسال باتوجه به برنامه‌ریزی‌های کلان کشور در راستای تحقق سال اقتصاد مقاومتی و لزوم عدم وابستگی به خارج از نظر محصولات کشاورزی، مقام معظم رهبری نیز تاکیدات ویژه‌ای در خصوص تجهیز مزارع به سیستم‌های نوین آبیاری داشتند.
شاهینی با بیان اینکه دولت یازدهم تسهیلات ویژه‌ای به این بخش اختصاص داده است، اظهار داشت: دولت بخش عمده هزینه‌های تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تحت‌فشار را به صورت بلاعوض تقبل می‌کند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح‌های متعددی نیز در اقصی‌نقاط این استان در حال اجرا است، افزود: بیش از یک‌هزار و 600 هکتار از مزارع این استان نیز در حال مجهز شدن به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.
انتهای پیام/ د
برچسب ها: آبیاری ، نوین ، کشاورزی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.