رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 26 هزار هکتار از مجموع 65 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی این استان تاکنون به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوهرگانی افزود: از این میزان پنج هزار هکتار مربوط به دو سال اخیر و از زمان آغاز به کار دولت یازدهم بوده است.

وی بیان کرد: در سال های 95 و 96 باید حدود 14 هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی آبی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم آبیاری نوین مجهز شود.

گوهرگانی بدون اشاره به مساحت زمین های کشاورزی دیم کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: عزم مسئولان اجرایی این استان برای اصلاح تخصیص آب استان از طریق ملی به ویژه در بخش کشاورزی و تبدیل زمین های کشاورزی دیم به آبی جدی است.

وی عنوان کرد: حدود دو میلیارد مترمکعب آب برای تبدیل زمین های کشاورزی دیم کهگیلویه و بویراحمد به آبی نیاز است.

گوهرگانی ابراز داشت: موضوع مهم تخصیص این میزان آب برای تبدیل زمین های کشاورزی دیم کهگیلویه و بویراحمد به آبی در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان پیشنهاد داده می شود.

وی افزود: باید همگان اعم از مردم، مسئولان اجرایی، کشاورزان و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از طریق ملی در زمینه آب به ویژه در بخش کشاورزی مطالبه گری داشته باشند.

گوهرگانی گفت: توسعه ایستگاه های پمپاژ و آبیاری تحت فشار در راستای مدیریت و استفاده بهینه از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی با همکاری شرکت آب منطقه ای این استان در دستور کار مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان است.

این همایش یک روزه به همت شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری شرکت های آبفای شهری و روستایی استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.

مهمترین اهداف برگزاری همایش شامل بررسی وضعیت منابع آب کهگیلویه و بویراحمد و آسیب شناسی، بیان مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در این راستا بود.

جمعی از مسئولان اجرایی، دانشجویان و نمایندگان کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش حضور داشتند

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.