امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسئله مهم کشور موضوع بی‌حجابی‌های اخیر است، گفت: حجاب باید از عمق زندگی های خانوادگی و دوران طفولیت فرهنگسازی شود .

 باید سراغ پدافند فرهنگی علیه بی‌حجابی برویم /حجاب باید از عمق زندگی‌های خانوادگی و دوران طفولیت فرهنگ‌سازی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم افتتاحیه همایش ملی قیام گوهرشاد ، اظهار کرد: مسئله حجاب امری اجباری نیست، بلکه باید به لحاظ فرهنگی روی آن کار شود در واقع در درجه اول حجاب مطرح نیست بلکه بی‌حجابی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه تفکر حذف پوشش برای زن از منظر دشمنان اسلام به عنوان کلید واژه قطعی مطرح است، بیان کرد: اگر آنان به این هدف دست یابند، موفق شدند تمام مسیرها برای براندازی دین پیامبر افتتاح شده است.

امام جمعه مشهد مقدس خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز با نوعی تفکر آزادی خواهانه و دموکراتی مواجهیم که می‌پندارد اگر حجاب از بین رفت، تمام پرده‌ها دریده می‌شود. این مسئله با بینش‌های آزادی خواهانه دارد بروز می‌کند واگر دشمن در دستیابی به آن موفق شود، فتح‌الفتوح کامل خواهد بود.

آیت الله علم الهدی، واقعه قیام گوهرشاد را واقعه عظیم فرهنگی در شهر مقدس مشهد خواند و گفت: این قیام در طول تاریخ به فراموشی سپرده شده بود و تنها ابعاد جریان دهان به دهان و ناقص می‌گشت.

وی به بروز جنگ نامتقارن در این واقعه اشاره کرد و توضیح داد: جنگ نامتقارن بین حق و باطل شکل گرفته و اقسام آن عبارتند است از اینکه دو جبهه متخاصم از یک سلاح مشترک و روش خاصی که مشترک است استفاده نکنند. بلکه هر کدام از روشی بهره‌برداری کنند که نقطه مقابل گروه مخاصم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: وقتی در تیرماه 1314 درهای شبستان را بستند و یکسری افراد ارزشی و دینی را هدف گلوله قرار دادند، سانسور آنقدر قوی بود که حتی در شهر مشهد مطلب به طور کامل مشخص نشد و فاجعه حتی در همین شهر کوچک به درستی تبیین نگردید.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه از این دست جنایت‌ها در نظام ستمشاهی نمونه‌های زیادی وجود دارد، گفت: عمده جنایات رژیم پهلوی در فضای باز خیابان صورت می‌گرفت و مردم بی‌دفاع که جز مشت گره کرده و سینه‌های سوخته چیزی نداشتند هدف قرار گرفته و به خاک می‌افتادند.

وی عنوان کرد: اما در حادثه گوهرشاد جنایت بزرگ بود. مردم را در داخل فضاهای در بسته هدف گلوله قرار دادند در واقع سرکوبگری سرکوب یک حرکت نبود، بلکه آدم کشی نابکارانه‌ای بود که در فضای آدم کشی، جنایت و قتل عام یک جریان فرهنگی براندازی تدارک دیده شده بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: این تلاش به گونه‌ای بود که باید نسل فرهنگ دوست آن‌چنان از بین برود که کسی از باقی نماند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: عوامل رژیم شاهنشاهی حتی از بدن‌های مجروح و کشته قیام‌های گوهرشاد چیزی باقی نگذاشتند و همه را اعم از مرده و مجروح را در کنار هم خاک کردند تا اندیشه فرهنگ دینی به کلی براندازی شود.

وی گفت: این امر اقدامی حساب شده بود و هیچ حرکتی در طول تاریخ به این شکل نبوده که مورد سرکوبی قرار گیرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه موضوع ایده پرداخته‌ای است که از آن سوی مرزها به کشور سرایت کرده بود، بیان کرد: اگر با پدیده انحراف اجتماعی و ناهنجاری مواجهیم، آیا جز با توسل به محور اقتدار برخورد امکان‌پذیر است؟

آیت الله علم الهدی با انتقاد از اینکه در حال حاضر فرهیختگان یا به این موضوع توجه ندارند یا متعمدانه به آن توجه نمی‌کنند، گفت: امروز در عرصه‌های سیاسی کشور با جریان لائیک و بی‌بند و بار مواجهیم که سعی می‌کند از این ظرفیت استفاده کند.

وی عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت برای عناصر قدرت‌یاب مطرح است تا شعاری بدهند که جریان لائیک را جذب خود کنند. این انحراف سیاسی اجتماعی است که مسوولان کشور ما را نیز در برگرفته است.

نماینده ولایت فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آنان فکر می‌کنند اگر بر منصب تولیت فرهنگی به گونه‌ای حرف بزنند که جریان لائیک را جذب کنند، می‌توانند آن را برای خود سکوی پرواز قرار دهند.

 /انتهای پیام.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.