پرچمدار کاروان پارالمپیک گفت:تیم ملی والیبال نشسته بانوان با کسب سهمیه باور مسئولان را تغییر داد.

کردستانی:دیدگاه مسئولان را عوض کردیمعشرت کردستانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: سال 81 در حالیکه همراه با کاروان دانشجویی راهیان نور به مناطق جنگی سفر کرده بودم بر اثر حادثه انفجار مین به درجه رفیع جانبازی نائل آمدم. زمانی که این حادثه برای من رخ داد، دانشجوی ترم اول دانشگاه بودم و پس از آن تحصیلاتم را تا پایان مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی ادامه دادم و در حال حاضر هم در تلاشم تا به مقطع دکترا راه یابم. این موفقیت ها را مدیون حمایت های همسرم هستم و در این زمینه ورزش هم به من کمک کرد.

وی در خصوص روی آوردنش به ورزش گفت: سال 85 با راهنمایی یکی از دوستانم وارد ورزش جانبازان و معلولین شدم و ابتدا رشته تنیس روی میز را انتخاب کردم. تا 3 سال در این رشته فعال بودم و در این مدت موفق به کسب دو عنوان از مسابقات قهرمانی کشور شدم و کارت مربی گری هم دریافت کردم.

معلولان زیادی را به زندگی امیدوار کرده ام
بانوی ملی پوش تیم والیبال نشسته افزود: در ادامه فعالیت های ورزشی به رشته والیبال نشسته هم علاقه مند شدم و پس از یکسال فعالیت در این رشته، سال 88 به تیم ملی دعوت شدم  که پس از آن همراه با تیم ملی در مسابقات پاراآسیایی گوانگجو به نشان برنز، مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا 2011 به نشان نقره و در مسابقات پاراآسیایی اینچئون به نشان نقره دست یافتم. 

کردستانی ادامه داد: من در خانواده ای به دنیا آمدم و بزرگ شدم که از نظر اعتقادی بسیار محکم هستند و همین مساله باعث شد بعد از جانباز شدن نه تنها دست از فعالیت برندارم، بلکه زمینه های فعالیتم را هم گسترش بدهم. با ورزش توانستم افراد زیادی از عزیزان دارای معلولیت را به زندگی امیدوار کنم و این مساله در مورد افراد غیر معلول هم صدق می کند و تاثیر ورزش در زندگی من و اطرافیان بسیار مثبت و موثر بوده است.

باورم نمی شد پرچم دار کاروان ایراان شده ام
وی در خصوص انتخابش به عنوان پرچمدار کاروان پارالمپیک گفت:وقتی شنیدم زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار کاروان المپیک ایران انتخاب شده است تصورم این بود که حتما برای کاروان پارالمپیک یک آقا را برای پرچمداری انتخاب می کنند و احتمال انتخاب یک خانم را بسیار کم می دانستم.

کردستانی عنوان کرد: زمانی که خبر پرچمداری را به من دادند، در دفتر هیئت مشغول کار بودم. زینب ملکی، یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته این خبر را به من داد، ابتدا فکر کردم که با من شوخی می‌کنند اما زمانی که خبر را روی سایت فدراسیون دیدم، باورم نمی‌شد. البته یکی دو ساعت قبل از آن با من تماس گرفتند و برخی مشخصات را خواستند و فکر می‌کردم این مشخصات را برای کارهای معمول می‌خواهند و زمانی که خبر پرچمداری را در سایت دیدم، ذوق‌زده شدم.

وی افزود: من هم‌اکنون به‌عنوان دبیر هیئت جانبازان و معلولین کرمان فعالیت می‌کنم و به‌نظر این انتخاب لطف خدا و دعای خیر معلولان کرمان بود. باورم نمی‌شد که پرچمدار شده باشم و امیدوارم این رسالت را به بهترین نحو ممکن انجام بدهم. اکنون احساس دین و تکلیف بیشتری می‌کنم و وظیفه‌ام سنگین‌تر شده است.

کردستانی در ادامه بیان کرد: تصور می کنم فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک به این دلیل من را برای پرچمداری کاروان انتخاب کردند که در کنار نقشم به عنوان مادر و همسر در یک خانواده توانستم در جامعه ورزش نیز تاثیر داشته باشم و معلولیتم مانع از پیشرفتم نشود و حضور در هیات کرمان باعث انگیزه زیادی در جانبازان و معلولین این استان شده است که از این بابت خدا را شاکر هستم.

وی در خصوص تغییر دیدگاه مسئولان گفت: تا زمانی که تیم ملی در مسابقات آسیایی اینچئون موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد مسئولان باور نداشتند که تیم بانوان مانند تیم ملی والیبال نشسته مردان می تواند در میادین جهانی با موفقیت حاضر شود.بانوان والیبالیست توانستند دیدگاه ها را تغییر دهند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان به زودی در جهان سکودار می شود
پرچمدار کاروان ایران درباره وضعیت تیم ملی والیبال نشسته بانوان بیان کرد: فرید صائبی که به عنوان مشاور فنی در تیم حضور دارد توانست درکنار تاکتیک ها خود باوری را به بازیکنان القا کند و تیم ملی برای اولین بار پس از جند سالدوری از میادین جهانی در رقابت های جام بین قاره ای چین شرکت کرد و در جایگاه پنجم ایستاد.

وی ادامه داد : مسئولان برگزاری مسابقات جام بین قاره ای پس از دیدن بازی بانوان والیبالیست ایران اذعان کردند در چند سال آینده تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در کنار تیم ملی مردان این کشور در تمام میادین جهانی سکو دار خواهد بود.

کردستانی تصریح کرد: اکنون هر 12 بازیکن تیم ملی آمادگی بالالیی دارند و افرادی که روی نیمکت ذخیره قرار گیرند تفاوتی با بازیکنان داخل زمین ندارند و تیم ایران یک رقیب اصلی برای تیم های پارالمپیک است.

وی در خصوص پست کاپیتانی تیم ملی گفت: تمام بازیکنان تیم ملی شایستگی کاپیتانی تیم را دارند و تا زمان شروع بازی های ریو به طور قطعی نمی توان گفت که من در این پست هستم یا بزیکن دیگری در این سمت قرار می گیرد.در حال حاضر فقط در پست اسپکر تمرین می کنم و منتظر تصمیم کادر فنی تیم برای پست کاپیتانی می مانم.

کردستانی افزود:مسئولان فدراسیون رایزنی و تلاش بسیاری کردند تا تیم ملی مانند تیم مردان اردوی تدارکاتی برون مرزی داشته باشد و اکنون موفق شدند با صحبت با کشور روسیه یک اردوی مشترک برای تیم ملی والیبال نشسته آماده کنند و اواخر این ماه تیم ملی به روسیه اعزام می شود.

بانوان کرمانی رکورد شکنی کردند

کردستانی در خصوص حضور بانوان در پارالمپیک ریو گفت: در این دوره 21 بانو ورزشکار حضور دارند که نسبت به لندن سه برابر افزایش داشته است که 8 نفر از آنها از استان کرمان هستند که این نشان از رکورد شکنی بانوان کرمان در کاروان پارالمپیکی ریو دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: حضور زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار و بانوی دارای معلولیت در کاروان المپیک و نیز کسب سهمیه کامپوند بانوان تیروکمان توسط سمیه عباسپور برای استان کرمان باعث افتخار است و امیدوارم این رکورد شکنی ها در پارالمپیک با کسب مدال تکمیل شود.

کردستانی عنوان کرد: ورزش قابل پیش بینی نیست اما این دوره از رقابت های پارالمپیک برای ایران می تواند بهتر از لندن باشد و فکر می کنم همان طور که در کسب سهمیه ارتقا پیدا کردیم می توانیم با دریافت مدال های زیاد جایگاه بهتری نسبت به لندن داشته باشیم.

پرچمدار کاروان پارالمپیک در پایان خاطر نشان کرد: پرچمداری دو بانو در کاروان ایران نشان می دهد که کشور ایران از بانوان ورزشکار خود حمایت لازم را می کند و در یک میدان بزرگ ورزشی میتوانیم نشان دهیم که یک بانوی ایرانی با حجاب کامل اسلامی حمایت کشور و ملت خود را دارد و می تواند در میادین ورزشی بسیار موفق عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار