معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه ای خراسان‌رضوی گفت: با تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی استانداری،حاشیه‌نشین‌های مشهد از آموزش های فنی‌وحرفه ای به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.

رضا سقاء خراسانی در حاشیه افتتاح جشنواره مهارتی حرکت گناباد، در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد با بیان اینکه دو نقطه هدف در سکونت‌های غیر رسمی شهر مشهد برای ایجاد دو مرکز آموزش فنی‌وحرفه ای مشخص شده است افزود: جشنواره مهارتی حرکت یکی از اقدامات شایسته در حوزه اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری است چراکه در این جشنواره مهارت‌های جوانان و نوجوانان شناسایی و در زمینه تجاری‌سازی دستاوردشان کمک می‌شود.

وی کیفی‌سازی آموزش‌های فنی‌وحرفه ای را یکی از سیاست‌های اداره کل آموزش‌ و فنی‌وحرفه ای خراسان‌رضوی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: برای کیفی‌سازی آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه ای، گروه‌های تخصصی مربیان آموزشی در رشته‌های مختلف اقداماتی در حوزه‌های بررسی و به روز کردن استاندارها، تدوین متون آموزشی، بازنگری سوالات آزمون‌ها و ارتقا مربیان آموزشی برنامه‌ریزی می‌کنند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه ای خراسان‌رضوی گفت: در گذشته سیاست سازمان فنی‌و‌حرفه ای کشور، کمی‌سازی و توسعه ساختاری است اما در طول دو سال اخیر نگاه کیفی‌سازی وجود دارد و باید از ظرفیت‌های خالی مراکز آموزش فنی‌وحرفه ای و تجهیزات به صورت موثر بر اساس تقاضا محوری و نه عرضه محوری استفاده شود.

خراسانی توجه به رویکرد استاد شاگردی را یکی دیگر از اهداف فنی‌وحرفهای در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح استاد شاگردی نقش موثری در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار برای جوانان دارد چراکه در این طرح جوانان دانش اموخته با ورود به بازار کار در مدت معینی مهارتهای لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: امیدواریم با رفع موانع موجود در این طرح و اصلاح قانون، دغدغه‌های کارفرماها برای آموزش دانش آموختگان برطرف شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه ای خراسان‌رضوی آموزش‌های فنی‌وحرفه ای برای نقاط محروم را ضروری دانست و گفت: اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌رضوی به افراد ساکن در سکونتهای غیر رسمی (حاشیه‌نشین‌ها) که افرادی محروم هستند، آموزش‌های لازم در خصوص کسب یک مهارت شغلی ارائه می‌دهد تا زمینه اشتغال و تأمین معیشت این افراد فراهم شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.