تزریق450 هزار دز واکسن در دامداریهای استان البرز

مدیر کل دامپزشکی استان البرز از تزریق 450 هزار دز واکسن در دامداریهای این استان خبر داد.

علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  در راستای کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در جمعیت انسانی سالانه بیش از ۴۵۰هزار دز واکسن در دامداریهای استان برای پیشگیری از  بیماریهای هاری،مشمشه،و شاربن تزریق و بیش از ۳۴0هزار مورد تست سل و بروسلوز انجام شده است.
 
وی بیان داشت: اغلب بیماریهای مشترک که دامپزشکی در جهت کنترل آن گام بر میدارد دارای مخاطرات فراوانی برای پرسنل خدوم دامپزشکی است بعضی بیماری ها نیز در جمعیت دامی کمترین مخاطره را دارند اما به‌دلیل کشنده بودن در انسان و پرخطر بودن در جمعیت انسانی اقدامات دامپزشکی شامل واکسیناسیون و مراقبت فعال علیه این بیماریها بطور دائم انجام می شود. 

مدیر کل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: هرساله بیش از 37 هزار راس دام سنگین و تعداد 300 هزار راس دام کوچک نیز جهت انگلهای خارجی و علی الخصوص بیماری تب کریمه کنگو سمپاشی می شوند. و بیش از 1 میلیون و پانصدو شصت هزار متر مربع جایگاههای نگهداری دام نیز سمپاشی می شوند. 

شریفی یادآور شد: افراد حدالامکان فرآورده های خام دامی خود را از مراکز دارای مجوز بهداشتی خریداری کنند و حتما بارکد و کد دامپزشکی درج شده بر روی محصولات عرضه شده  دقت کنند تا محصولات سالم را در سبد خانوار خود قرار دهند.  

انتهای پیام /
برچسب ها: دامپزشکی ، بیماری ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار