آمار تب کریمه کنگو در ایران پایین آمد

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی از کاهش آمار تب کریمه کنگو در کشور خبر داد.

کریم امیری معاون دفتر  بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در سال گذشته در برخی موارد شاهد انتقال عفونت در بیمارستان‌ها بودیم و فرد مبتلا به این بیماری، کادر درمانی را آلوده می کرد اما خوشبختانه امسال حتی یک مورد از انتقال عفونت در بیمارستان‌ها  نداشته ایم.

وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو در حیوانات علائم مشخصی ندارد و ممکن است ظاهر حیوان سالم اما ویروس و بیماری باشد بنابراین رعایت نکات بهداشتی در هر حیوانی که نگهداری یا ذبح می‌شود، اصل اساسی در پیشگیری از این بیماری است.

معاون دفتر  بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی تصریح کرد: ما سعی و تلاش خود را برای اطلاع رسانی برای افراد شاغل در کشتارگاه‌ها و افرادی که حیوانات را ذبح  و روستائیان این است  که اگر قصد استفاده از گوشت تازه ذبح شده را بدون رعایت نکات بهداشتی که مهمترین آن، استفاده از دستکش است را داشته باشند.

امیری اضافه کرد: بیماری تب  کریمه کنگو در دنیا 30 درصد و در ایران حدود 10 درصد بود که  به دلیل  نظارت و مراقبت‌های دقیق و آمادگی بالای کادر درمانی  و عملکرد مطلوب  وبالای وزارت بهداشت نسبت به این بیماری شاهد کاهش مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشور بوده ایم.

وی گفت: رعایت نکات بهداشتی در هر حیوانی که نگهداری یا ذبح می‌شود، اصل اساسی در پیشگیری از این بیماری است.

معاون دفتر  بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی تصریح کرد:در شروع  این بیماری 53 نفرمبتلا به این بیماری داشتیم که در حال حاضر این بیماری به 4 نفر رسیده است.

امیری یادآور شد:خوشبختانه امسال حتی یک مورد از انتقال عفونت در بیمارستان‌ها را  در سطح کشور نداشته ایم.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار