اگر بخواهیم به هر میزان شاهد توسعه ادبیات باشیم باید به توسعه فرهنگی و فناوری‌ها توجه داشته باشیم.

بابک میرطلب، نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه ادبیات از جامعه جدا نیست، گفت: اگر بخواهیم به هر میزان شاهد توسعه ادبیات باشیم باید به توسعه فرهنگی و فناوری‌ها توجه داشته باشیم. ادبیات نباید از پیشرفت های تکنولوژیک یک جامعه جدا بماند با اتفاقات دنیای امروز نمی‌‎توان با فکری سنتی ادبیات آفرید به دلیل آنکه به شیوه‌ای خاص فکر می‌کنیم و همان شیوه را الگوی ادبیات قرار بدهیم. 

وی افزود: اطلاع رسانی رسانه‌ها در زمینه ادبیات مهم است اینکه هشدارهای مختلفی را به مخاطب بدهند ادبیات در حال تغییر است و کسانی که امروزه در عرصه کودک و نوجوان آن به صورت فعال اثر منتشر می‌کنند از دنیای خود مطلع هستند اما آثاری که از دور دست ها به دست ما می رسد تفاوت آثار ارزنده و متوسط را مشاهده می کنیم.
 
این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به آنکه اطلاع رسانی و پژوهش در عرصه ادبیات کودک و نوجوان به طور مداوم باشد، اظهار داشت: بخشی از مسائل عرصه کودک و نوجوان به مجلات و کتابهای نقد برمی گردد و در این مجلات نقش کم رنگ تری را در پیوند نسل ها با مخاطب مواجه هستیم. حالا اگر اثر هنرمند با وجود کمبودها به دست مخاطب برسد و نظر آنها را کسب کرد باید دید مکان‌هایی مانند آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌ها پیوند دهنده میان مخاطب و مولف هستند یا نه.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار