شهردار اصفهان گفت: رویکرد شهرداری حمایت از جشنواره های مستمر ورزشی است تا نشاط و شادابی اجتماعی در شهروندان و خانواده ها افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد دیشب در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره ملی ورزشی زاینده رود در اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد شهرداری در موضوع ورزش، بیش از آنکه مساعدت باشد، مشارکت است.
وی ادامه داد: رویکرد شهرداری، نشاط کلی شهر و بسط و ترویج فعالیت ‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی در همه مناطق و محلات شهر اصفهان است.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر زمینه حضور و مشارکت هیئت‌های ورزشی، مردم و گروه های مردمی در راه برپایی رویدادهای ورزشی بیشتر شود، شهرداری نیز حمایت خود را افزایش می دهد.
به گفته جمالی نژاد، تغییر اماکن ورزشی از سالن های سرپوشیده به فضاهای باز و آزاد، مشوق مناسبی برای شهروندان برای روی آوری به ورزش است.
وی اضافه کرد: مُدل جامع مدیریت فرهنگی را باید در کنار مدیریت ورزشی پیاده کنیم و در عین حال می کوشیم زمینه مشارکت مردم بویژه بخش خصوصی و کسانی که در عرصه ورزش سال‌های زیادی کار کردند و پیشکسوتان را در توسعه فضاهای ورزشی، تفریحی آماده سازیم.
او تاکید کرد: بدنه سنگین ورزش باید به نوعی کوچکی و چابکی خود را بازیابد و تلاش می کنیم فعالیت ورزشی برونسپاری در قالب مشارکت انجام شود و بر مأموریت‌هایی که سلامت، نشاط و شادابی مردم اصفهان را بدنبال دارد، تمرکز کنیم.
شهردار اصفهان، جشنواره ملی ورزشی زاینده‌ رود را مطلوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: این جشنواره با این وسعت نخستین بار در سطح کل کشور و اصفهان برگزار می ‌شود .
جمالی‌نژاد گفت: ما هر هفته رویدادهای مختلف ورزشی، فرهنگی را در سطح شهر برگزار کردیم و بطور قطع بعد از ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های متنوع‌تر و شادابتری را برگزار خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز در مراسم افتتاحیه گفت: مسئولان ورزش اصفهان، حفظ سلامت، نشاط و برخورداری از روحیه مساعد مردم را همواره جزو اولویت های برنامه های خود قرار داده اند.
مسعود انصاری مهر از برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح شهر اصفهان بعنوان یک 'جنبش شهری'یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم این جنبش سبب شود ورزش روز به روز در سبد خانواده جایگاه مهمتر و بیشتری پیدا کند.
جشنواره ملی ورزشی زاینده رود با رویکرد توجه به ورزش خانواده ها در رشته های مُفرح، جدید و مُهیج به همت هیات انجمن های ورزشی استان و با حمایت شهرداری اصفهان به مدت سه روز (16 تا 18 تیرماه ) در پارک آبشار اصفهان برگزار می شود.
پرواز نمایشی هواپیماهای رادیو کنترل خانگی، مسابقه بالگردهای خانگی، پرواز تفریحی کایت موتور و هواپیماهای دو نفره، پرواز نمایشی پاراموتور، پرواز با بالن، سقوط آزاد(بانجی جامپنگ)، تفریح و ماشین های کنترلی، ماشین های رُباتیک، بازی های رایانه ای از جمله برنامه های جشنواره ملی ورزشی زاینده رود است.
فوتبال رومیز، دارت، طناب کشی، جهت یابی، بیس بال، راگبی، سپک تاکرا، فتو والی، قایق اژدها(دراگون بت)، کریکت، جت اسکی، اسکی روی آب نیز از دیگر رشته های این جشنواره به شمار می رود.
برگزاری مسابقات نمادین، رژه ورزشکاران، و مراسم سرگرمی از جمله شعبده بازی، موسیقی و نورافشانی از جمله دیگر بخش های روز نخست این جشنواره بود.
گفتنی است حدود 10 هزار نفر از شهروندان در مراسم افتتاحیه و در بخش های مختلف این جشنواره در روز نخست حضور داشتند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.