دو شرکت از سوی لهستان و آمریکا توافقنامه ای را در خصوص تولید سامانه دفاع موشکی پاتریوت امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، بزرگترین شرکت تولید تسلیحات لهستان یادداشتی را مبنی بر همکاری با یک شرکت آمریکایی در خصوص تولید موشک های پاتریوت امضا کرد.

کارشناسان در این باره اعلام کردند امضای این یادداشت، گام اولیه برای امضای یک قرارداد در حوزه دفاع موشکی است که رقم آن به یک میلیارد دلار بالغ می شود. وزارت دفاع لهستان در این باره اعلام کرد این موافقتنامه میان شرکت «پولسکا گروپا زبروینیوا» و  شرکت «ریتون» امضا شد.

اعلام این موضوع در حالی است که ورشو سه روز دیگر میزبان یک نشست مهم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد بود. هدف از برگزاری این نشست، ارتقای آمادگی های دفاعی در منطقه در واکنش به اقدامات اخیر روسیه مبنی بر حمایت از جدایی طلبان در شرق اوکراین اعلام شده است.

مقامات لهستان از مدت ها پیش به دنبال داشتن سامانه دفاع موشکی ملی بوده اند. «آنتونی ماچه رویچ» وزیر دفاع لهستان که ماه نوامبر گذشته به این سمت منصوب شد، پیشتر اعلام کرده بود پیشنهادهای ارائه شده توسط شرکت‌«ریتئون» آمریکا بسیار پرهزینه و اجرای آن زمان بر است. وی همچنین اعلام کرد این کشور قصد ندارد قراردادی را با شرکت مذکور امضا کند.

با این وجود مذاکرات دو طرف ادامه پیدا کرد. ماچه رویچ در این باره گفت: تصمیم به همکاری با این شرکت آمریکایی پس از آن نهایی شد که شرکت مذکور موافقت کرد 50 درصد هزینه های طرح را که حدود پنج میلیارد دلار برآورد شده است، صرف قرارداد های همکاری با صنایع دفاعی لهستان کند.

هنوز تاریخ دقیق امضای موافقتنامه میان دو طرف، یا زمان نصب سامانه دفاع موشکی در لهستان مشخص نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار