«برکسیت» حملات نژادپرستانه را افزایش داده است

یورونیوز اعلام کرد: پس از همه پرسی انگلیس، میزان بیگانه ستیزی ها در این کشور پنج برابر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری یورونیوز در گزارشی به موضوع افزایش اقدامات نژاد پرستانه و نفرت انگیز در قبال اقلیت های مقیم انگلیس در پی خروج این کشور از اتحادیه اروپا پرداخت و اعلام کرد.

این نتیجه تلخی است که از نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آمده است. روزنامه زی ایندپندنت در این باره اعلام کرد کینه های نژادی پرستی در انگلیس تنها یک هفته بعداز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پنج برابر شده است.

براساس گزارشی که سازمانی های غیر دولتی و رسانه های ارتباط جمعی انگلیس آن را تدوین و منتشر کرده اند.

دامنه اقدامات نژاد پرستانه در لندن به حدی افزایش یافته است که پلیس این شهر به حالت آماده باش قرار گرفته است.نگرانی ها دراین خصوص حتی به سازمان ملل نیز رسیده است.

یکی از مقامات سازمان ملل در این باره گفت: افراد در انگلیس نباید رای به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا را به مجوز برای خود جهت کنار گذاشتن عقل سلیم و رفتارهای احساسی علیه اقلیت های مقیم کشورشان تلقی کنند. ما امیدواریم این رفتارها به زودی پایان پذیرد.

سیما کوتچا یکی از مجریان شبکه خبری بی بی سی اعلام کرد به علت خارجی بودنش در خیابان های لندن به او توهین کرده اند.یک راننده مسلمان نیز می گوید در خودرویش مورد تعرض بیگانه ستیزان در انگلیس قرار گرفته است.

جامعه لهستان های مقیم انگلیس نیز می گویند اکنون مدتی است که آماج حملات و انگ های نژادپرستانه قرار گرفته اند.ادامه این وضع باعث شد تا دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نگرانی های خود را در این خصوص به اطلاع مقامات لهستان برساند.

به همین علت، اکنون قرار است یک برنامه اقدام برای مقابله با بزهکاری ها و اقدامات ناشی از بیگانه ستیزی در انگلیس به اجرا گذاشته شود و بودجه ای نیز به این امر اختصاص داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار