یک پرستار نروژی که همسر خود را در جنگ از دست داده است، نخست‌وزیر سابق انگلیس را عامل کشته شدن همسرش در عراق دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسکای نیوز؛ در راستای فراخوان کمیته تحقیق درباره جنگ عراق و محاکمه احتمالی تونی بلر به دلیل شعله‌ور کردن جنگ در عراق، یک پرستار نروژی که همسر خود را در جنگ از دست داده است، نخست‌وزیر سابق انگلیس را عامل کشته شدن همسرش در عراق دانست.

می-هلن فورسبرگ که در زمان کشته شدن همسرش جیسون وارد، فرزند 5 ماهه او را حامله بود به اسکای نیوز گفت: حمله به عراق با این ادعا که دیکتاتوری صدام حسین به تسلیحات هسته‌ای مجهز است، قابل‌قبول نبود. به عقیده من تونی بلر و جورج بوش عامل اصلی برپایی جنگ در عراق و کشته شدن نظامیان ما هستند. آن‌ها باید معذرت‌خواهی کنند و به خاطر جنگ‌افروزی در عراق باید محاکمه شوند.

فورسبرگ درباره نحوه محاکمه عاملان جنگ در عراق گفت: همسرم جیسون همواره سیاست‌های تونی بلر را رد می‌کرد و بر این باور بود که عاملان جنگ عراق باید به زندان ابد محکوم شوند.

شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس با پشتیبانی فرا حزبی و با استناد به یک گزارش قدیمی به دنبال اعلام‌ جرم علیه تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین این کشور بر سر جنگ عراق هستند. در این گزارش، شواهدی در مورد روش‌های شکنجه سیا با کمک انگلیس برملا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار