رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برنامه ریزی برای افزایش تولید در 8 حوزه جهاد کشاورزی استان خبر داد.

اجرای اقتصاد مقاومتی در 8  محصول کشاورزی استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کاظم رضوانی جلال در جمع خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان همدان گفت:  امسال تاکنون در تولید برخی از این محصولات جلوتر از برنامه اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده برنامه ی کشوری هستیم.

وی از برداشت 680 هزار تنی گندم و 280 هزار تنی جو از مزارع استان خبر داد و اظهار داشت: برداشت این محصولات از اوایل تیر آغاز شده است که در برداشت گندم 40 هزار تن و در برداشت جو 100 هزار تن از برنامه ی پیش بینی شده اقتصاد مقاومتی جلوتر هستیم.

رضوانی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی در استان همدان اظهار داشت: ما علی رغم کاهش سطح زیر کشت با بالا بردن راندمان تولید به هدف برنامه که 960 هزار تن است می رسیم.

این مسئول از تولید 46 هزار تن گوشت طیور و 16 هزار تن تخم مرغ هم در برنامه اقتصاد مقاومتی امسال سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم خبر داد و اظهار داشت: ما در کشت گلخانه ای به جای 40 هزار متر مربع به دنبال اجرای 240 هزار متر مربع ، آبیاری تحت فشار هم به جای 8 هزار و 500 هکتار به دنبال تحقق 12 هزار هکتار در سال هستیم.

وی تصریح کرد: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی هم به جای تهیه 5/11 اسب بخار به دنبال 6 /11 اسب بخار نیروی محرکه به ازای هر هکتار هستیم.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.