رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از وابستگی ۹0 درصدی استان در تأمین روغن کلزا خبر داد و گفت: تنها 30 درصد در این زمینه تولید داریم.

وابستگی ۹0 درصدی استان همدان در تأمین روغن کلزا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی‌جلال در نشست مشترک با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران همدان با اشاره به اینکه ۴.۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در همدان تولید می‌شود، گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزاست که افت سطح سبب کاهش تولید شده است.  

وی اظهار داشت: استان همدان از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود که با تولید سالانه 5 میلیون تن محصول سهم 4.5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را برعهده دارد.

رضوانی جلال با اشاره به افت شدید تولید کلزا در استان گفت: در سال‌های اخیر به دلیل عدم مدیریت مناسب و عدم حمایت از کشاورز و خرید نامناسب محصول کلزا میزان استقبال کشاورزان برای کاشت کلزا کاهش یافت.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان ابراز داشت: سطح زیرکشت تولید کلزا در استان همدان از 10 هزار هکتار در سال‌های اخیر به 700 هکتار رسیده که کاهش قابل توجه سطح زیر کشت، کاهش تولید را نیز به دنبال داشته است.

وی با اشاره به تدوین بسته حمایتی دولت برای محصول کلزا و دانه‌های روغنی یادآور شد: خودکفایی و عدم وابستگی به دیگر کشورها در تولید کلزا در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیمه کامل محصول به شکل رایگان، پرداخت تسهیلات بانکی و خرید تضمینی محصول و پرداخت به موقع بهای تولیدی از مهمترین بسته‌ها و مشوق‌های حمایتی از بهره‌برداران دانه‌های روغنی و کلزا است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار