نخستین گروه از فلامینگوها در تالاب قره گل شهرستان میاندواب فرودآمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب به هنگام گشت و کنترل منطقه 250 قطعه فلامینگو را در تالاب قره گل مشاهده و سرشماری کردند.

وی افزود : بارندگی های فصل بهار موجب احیای کامل تالاب قره گل شد ولی با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب در بخش کشاورزی ، آب این تالاب به شدت کاهش یافته و هم اینک حدود 60 درصد آن ، دارای آب است.

محمدیان ادامه داد : شرایط بسیار مستعد تغذیه ای و امنیت خوب حاکم بر فضای این تالاب موجب فرود این تعداد فلامینگو به این تالاب شده است.

وی ادامه داد : تالاب قره گل در مرز مشترک شهرستان های میاندوآب و بوکان واقع شده و مدیریت آن بر عهده اداره حفاظت محیط زیست بوکان است ولی به علت نزدیکی به شهرستان میاندوآب ، در برخی مواقع نیروهای یگان حفاظت این اداره هم آن را پایش می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب بیان کرد : محل زیست فلامینگو ، پارک ملی دریاچه ارومیه بود که بحران به وجود آمده در این دریاچه ، سبب مهاجرت این پرنده به تالاب های اقماری دریاچه ارومیه شده است.

تالاب قره گل با 300 هکتار وسعت در جوار روستایی به همین نام واقع شده و یکی از مهمترین مناطق تخم گذاری و زادآوری پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.