1379 واحد تولیدی راکد در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس‌سازمان‌صنعت ، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: این واحدها که قابلیت احیا دارند ، برای بررسی مشکلاتشان به کارگروه رفع موانع تولید وارد شده بودند و از این میزان پارسال 850 واحد راکد در شهرک‌های صنعتی با رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند.

جعفر صادق اسکندری افزود : با احیای این واحدها فرصت اشتغال برای 16 هزار نفر ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اعلام اینکه در حال حاضر 831 واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان وجود دارد افزود : با شناسایی این واحدها درصدد رفع مشکلاتشان هستیم که در مرحله اول برای احیای 400 واحد ، کارگروه رفع موانع تولید مفادی را تصویب کرد و تاکنون 75 واحد آن به چرخه تولید برگشته است.

اسکندری با ذکر این که بیشترین مشکل این واحدهای تولیدی نبود سرمایه در گردش است ، ادامه داد : برای رفع مشکل سرمایه در گردش ، این واحدها به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا با دریافت تسهیلات ، مشکل آنها برطرف شود.

وی با بیان این که این واحدها در زمینه صنعت و کشاورزی فعالیت دارند ، اظهار داشت : رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید استان به صورت جدی مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت : سازمان صنعت ، معدن و تجارت در حوزه طرح‌های جهاد کشاورزی 428 طرح و واحد را به بانک‌های عامل معرفی کرد که 330 طرح ، تایید و 236 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت ، برای آنها مصوب شد.

اسکندری افزود : در مجموع تاکنون 630 واحد و طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با 706 میلیارد تومان مصوب شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.