نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 95-96، 15 درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش 15 درصدی نرخ کرایه سرویس  مدارسبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در دویست و هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای شهر، لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 1395- 96 بررسی شد و اعضای شورای شهر به 15 درصد افزایش، رای مثبت دادند.


* افزایش کرایه‌ سرویس مدارس را به والدین اطلاع رسانی کنند
 
 احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 95_96 اظهار داشت: هر ساله به دلیل افزایش تورم مجبور هستیم که نرخ کرایه سرویس مدارس را افزایش دهیم به همین دلیل امیدواریم شاهد روزی باشیم که به یک نرخ تورم قابل قبول برسیم تا نیاز نباشد هرساله نرخ کرایه‌ها را افزایش دهیم. 
 
وی به پیشنهاد افزایش 15 درصدی کمیسیون حمل و نقل در خصوص نرخ کرایه سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: در کنار افزایش نرخ باید در جهت اطلاع رسانی به والدین دانش‌آموزان در سازمان آموزش پرورش و همچنین تاکسیرانی اقدماتی انجام دهیم. 
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هر چه سریعتر باید لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 95 و 96 را به تصویب برسانیم، تصریح کرد: هرچه سریعتر باید در خصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس ابلاغیه‌هایی را انجام دهیم تا در زمان ثبت نام مدارس والدین دانش‌آموزان برای ثبت نام سرویس نیز در جریان افزایش کرایه‌ها باشند. 
 
 *پیشنهاد افزایش مجدد 10 تا 12 درصدی سرویس مدارس صحیح نیست
 
احمد حکیمی‌پور رئیس کمیته میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس افزود: این یک بحث مهم است به همین دلیل نباید تنها به نرخ سرویس مدارس توجه کنیم به این منظور که هر ساله شورا تنها یک عدد را افزایش می‌دهد درحالی که باید به اصل موضوع بپردازد. 
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ تورم به زیر 10 درصد رسیده است، افزود: اما باز هم کمیسیون حمل و نقل افزایش 10 تا 12 درصدی را به شورا پیشنهاد می‌دهد که این موضوع درست نیست. 
 
رئیس کمیته میراث فرهنگی با بیان اینکه باید به مسئله کیفیت و نظارت هم بسیار توجه کنیم، تصریح کرد: برخی از سرویس‌ها روزانه 2 شیفت کار می‌کنند که این موضوع برای عده‌ای از خانواده‌ها بسیار ناراحت ‌کننده است، چرا که آن‌ها مجبورند در زمستان فرزندان خود را 6 ونیم صبح از خانه خارج کنند که این موضوع از لحاظ بهداشتی، فرهنگی و امنیتی باید پیگیر شود. 
 
حکیمی پور تاکید کرد: باید 25 درصد از پول پرداختی به سرویس مدارس پس از تائید حکم انجام به راننده‌ها پرداخت شود. 
 
 *کیفیت خدمات دهی سرویس مدارس باید مد نظر قرار گیرد
 
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: تنها 10 درصد از دانش‌آموزان از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند به همین دلیل باید کیفیت خدمات و نظارت در بندهای این لایحه مد نظر قرار گیرد. 
 
حجت الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این لایحه گفت: پیشنهاد می‌دهم یک کارگروه متشکل از نماینده معاونت حمل و نقل، نماینده انجمن اولیا مربیان، نماینده از کل سازمان تاکسیرانی، نماینده از سازمان اتوبوسرانی، کمیسیون نظارت حقوقی شورا، کمیسیون اجتماعی فرهنگی شوار و همچنین یک نمایند از کمیسیون حمل و نقل شورا برای نظارت در عملکرد سرویس مدارس تشکیل شود. 
 
معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران لایحه نرخ کرایه مدارس گفت: باید کنترل نظارت در خصوص ارائه خدمات در سرویس مدارس انجام شود تا والدین بتواند در زمان شکایت طرف مقابل که مسئولیت رسیدگی به موضوع تخلفات سرویس‌ها را دارند مشخص باشند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار