اهمیت ورزش در کشورهای مختلف به قدری بالا است که برای میزبانی رویدادهای مختلف ورزشی رقابت شدیدی بین کشورها در جریان است.

ورزش،بهره‌وری و اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسئولان ورزش می‌توانند از موج‌آفرینی ورزش قهرمانی در جهت انگیزش عمومی برای ورزش، سلامت و پویایی استفاده كنند به طوری که با کسب قهرمانی در مسابقات بین المللی رشته‌های مختلف می توان جوانان بیشتری را به سمت ورزش سوق داد و نتیجه آن جامعه‌ی شاد تر و پویا تر است.

اگر جوانان کشور تمایل بیشتری به ورزش داشته باشند  از حواشی نامتعارف دور میشوند و میتوان از تمامی ظرفیت‌های این جوانان در تمامی حوزه‌ها استفاده کرد پس میتوان با تقویت روحیه ورزشکاری در کشور، تعالی و پیشرفت را در بین مردم نهادینه کرد. البته باید توجه داشت که رسیدن به این هدف نیازمند مدیریتی قوی و برنامه ریزی مناسب است.

كشوری كه بخواهد خوب اداره شود و به اهداف خود برسد و نیز جامعه‌ای كه بخواهد در دنیا سرافراز بماند و استقلال حقیقی را به دست آورد و در عرصه‌های نبرد سیاسی، اقتصادی و نظامی پیروز شود نیازمند مردمی سالم، بانشاط و برخوردار از قدرت اراده و تصمیم‌گیری است كه این همه از رهگذر توجه جدی به امر ورزش حاصل می‌شود.

اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید گردد.طبق نظر دولتمردان ایران در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است.

بهره وری از ورزش و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در آن باید بسیار دقیق انجام شود تا بهترین بازده را بتوان از آن داشت. ورزش علاوه بر اینکه یک صنعت سرگرم کننده است میتواند درامد زایی و ایجاد شغل را در بر بگیرد و باعث پیشرفت در کشور شود.

اهمیت ورزش در کشورهای مختلف  به قدری بالا است که برای میزبانی رویدادهای مختلف ورزشی رقابت شدیدی بین کشورها در جریان است.

در پایان به این نتیجه میرسیم که اگر اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبری به خوبی در ورزش کشور پیاده سازی شود علاوه بر اینکه میتواند از ریخت وپاش‌ها جلوگیری کند، سبب ایجاد شغل درامدزایی میشود و باعث پویایی جامعه نیز میشود.

شاید استارت اقتصاد مقاومتی در ورزش بتواند با خصوصی سازی آغاز شود، البته مدیران متعهد و آگاه به این سیاست انقلابی نیز در ایم امر بسیار موثر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار