اقتصاد مقاومتی یعنی بهینه هزینه کردن منابع و و اولویت بندی کردن نیازهای یک نهاد که از ریخت و پاش جلوگیری می کند.

اقتصاد مقاومتی یعنی بهینه هزینه کردنوحید مرادی دبیر فدراسیون قایقرانی و عضو کنفدراسیون آسیا در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقتصاد مقاومتی در ورزش گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده  بهینه از منابع محدود و با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران به ناحق تحت فشار اقتصادی ظالمانه قرار گرفته تنها راه گشا و راه علاج این سیاست انقلابی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وقتی که انسان با امکانات محدود مواجه باشد باید نیازهای خود را اولویت بندی کند در این حالت شما علاوه بر خروجی مطلوب از ریخت و پاش‌ها جلوگیری میکند، اقتصاد مقاومتی در واقع بر حذف برنامه‌های زائد تاکید دارد و شما وقتی در یک کشوری هستید که منابع زیادی در اختیار دارید میتوانید تمامی اولویت‌های خود را اجرا کنید و مثلا اگر 10اولویت داشته باشید میتوانید به تمام آنها برسید اما اگر منابع شما محدود باشد شما مجبور به اجرای اولویت‌های 1 و2 و3و4 خود هستید و ما بقی آنها را باید حذف کنید.

مرادی در ادامه در خصوص هدفمند کردن هزینه ها در ورزش گفت: هزینه‌ها در ورزش هنگامی که منابع محدود است باید بسیار هدفمند باشد مثلا در خصوص برپایی ارودهای داخلی و خارجی باید بگوییم که برپایی اردو حتما باید هدفمند باشد و خروجی داشته باشد و ایم موضوع را بارها در جلسات مختلف مطرح کرده ام که البته این ها شرط کافی برپایی یک اردو داخلی و خارجی هستند.

شرط لازم برای برگزاری یک اردو مسابقات پیش رو است یعنی یک اردو حتما باید جهت امادگی برای شرکت در یک مسابقه باشد .

در واقع باید بگویم که اقتصاد مقاومتی یعنی هزینه کردن بهینه منابع و شرایط که به انها اشاره کردم باید حتما در ان رعایت شود.

وی در مورد استعداد یابی در ورزش قایق رانی گفت: قریب به 90 درصد  فدراسیون‌ها نیازی به کمک های مادی فدراسیون جهانی قایق رانی ندارن بلکه نیاز مند استفاده از دانش کشورهای صاحب سبک در روینگ هستیم و اگر فدراسیون جهانی بتواند دانش این کشورهارا در استعداد یابی در اختیار ما بگذارد در زخیره کردن منابع بسیار به ما کمک کرده است و میتوانیم استعدادهای زیادی را در زمینه قهرمانی پرورش دهیم.

وحید مرادی در پایان در مورد زیر ساخت‌ها در کشورمان گفت: ایران کشور پرآبی نیست و ورزش قایق رانی بیشتر مربوط به کشورهای اروپایی است و با توجه به اینکه بخش عمده کشور ما کویری است کار برای ما مشکل میشود.

علاوه بر کم آب بودن ایران ما مشکلات دیگری داریم که اصلی ترین ان عدم وجود درک مشترک از منابع آبی است. بعد تصویب شدن قانون ممنوعیت قایق رانی پشت سدها به خاطر الودگی ما با مشکلات فراوانی موجه شدیم، اما این نکته قابل تامل است که قایق‌های موتوری باعث الودگی اب‌ها میشوند

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار