حمایت از تولیدکنندگان ورزشی امری بسیار جدی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در ورزش است.

از لباس تیم ملی تا دیگر تجهیزات بی کیفیت ورزشیبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تولید تجهیزات ورزشی در داخل کشور میتواند یکی از کارهای باشد که  باعث پیش برد سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در ورزش شود. باید این نکته را پذیرفت که هر ساله مبالغ هنگفتی از ارز کشور به وسیله واردات تجهیزات و البسه ورزشی از کشور خارج مشود که این مسائل با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تزاد است.
بعد از آنکه سال 1395 توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل نامیده شد، تمامی مسئولان و ارگان‌ها بر آن شدند تا این سیاست کلان انقلابی را در مجموعه خود پیاده کنند و ورزش کشور هم باید اقتصاد مقاومتی را در بدنه خود پیاده سازی کند زیرا بیشتر از هر زمان دیگری به این مسئله نیاز دارد.

چشم بادامی ها جلوتر از ما
اگر برای خرید تجهیزات ورزشی به بازار برویم متوجه میشوید که تمام تجهیزات ورزشی موجود در بازار همگی از کشور چین به داخل وارد شده است که این امر نشان میدهد که اوضاع تولیدات ورزشی در کشور اصلا مناسب نیست و هیچ گونه حمایتی از تولیدکنندگان ورزشی کشورمان نمیشود، و واردات این محصولات ورزشی هر ساله مقدار زیادی از ارز از کشور خارج میکند و به جای آن اقلام بی کیفیت وارد کشور میشود.

 تولید کنندگاه داخلی نیاز به حمایت دارند

اگر بخواهیم  اقتصاد مقاومتی را به زبان ساده بیان کنیم  اولین دستور العمل آن حمایت از تولید کنندگان داخلی است و با توجه به جمعیت جونان در کشور تولیدات ورزشی داخل کشور اگر کیفیت لازم را دارا باشند میتوانند بسیاری از بازار را به سمت خود جذب کنند البته باید توجه داشت که تا وقتی محصولات بی کیفیت با نازلترین قیمت در بازا موجود هستند اجازه خود نمایی به محصولات داخلی را نمی‌دهند. پس ابتدا باید جلو واردات بی رویه محصولات ورزشی گرفته شود.

لباس تیم ملی فوتبال جدی‌ترین چالش کارلوس کی‌روش

بعد از رونمایی از آخرین لباس تیم ملی توسط فدراسیون فوتبال و نقدهای که به کیفیت وظاهر این لباس شد خیلی از علاقه مندان به ورزش فوتبال یک سوال بزرگ در ذهن خود داشتند داشتند. اگر کیفیت و ظاهر لباس برای فدراسیون نشین‌ها اهمیتی ندارد چرا از تولیدات داخلی استفاده نمیشود البته باید قبول کرد که تولیدات داخلی هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کیفیت از آخرین لباس تیم ملی در جایگاه بهتری قرار دارند، کیفیت این لباس به قدری پایین است که سرمربی پرتغالی راضی به پوشیدن آن نیست و شاید کارلوس کی‌روش لباسی ساخت ایران را راحتر بر تن میکرد.

در پایان باید گفت با اعتماد به استعدادهای موجود در کشور و به تولید کنندگان تجهیزات ورزشی ایرانی علاوه بر پیروی از سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی میتوان، خروج ارز از کشور کنترل کرد و باعث ایجاد شدن شغل برای جوانان این مرز و بوم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار