مسابقات یورو 2004 با پایانی شگفت انگیز دوستداران فوتبال اروپا را در بهت و حیرت فرو برد.

قهرمان یورو ناپلئونی مشخص شد + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از میزبانی مشترک هلند و بلژیک در یورو 2000، یوفا تصمیم گرفت جام ملتهای اروپا در سال 2004 را در یک کشور برگزار کند و به همین دلیل پرتغال کشور کشتیرانان را برای میزبانی انتخاب کرد.

این مسابقات با حضور 16 تیم از 12 ژوئن آغاز و4 جولای( در چنین روزی) با قهرمانی یونان به اتمام رسید تا نشان دهد باز هم فوتبال غیر قابل پیش بینی است و تیم ها نیز می توانند با دفاع 11 نفره قهرمان شوند.

شاگردان اتو ریهاگل در گروه A رقابت های جام ملتهای اروپا با تیم های اسپانیا ، پرتغال و روسیه همگروه شدند و حتی خود مردم یونان نیز تصور نمی کردند با شکست دادن تیم پرتغال در دیدار افتتاحیه و باختن مقابل روسیه در دیدار پایانی به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

یونانی ها ابتدا در بازی نخست با نتیجه 2 بر یک از سد میزبا ن گذشتند و پس از آن مقابل ماتادورها به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا برای صعود به مرحله حذفی کار سختی را در پیش رو داشته باشند.

یونان در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل روسیه شکست خورد اما با باخت ناباورانه اسپانیا مقابل پرتغال ، شانس به شاگردان ریهاگل رو کرد و آنها موفق شدند با کسب 4 امتیاز و به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شوند.

در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2004 ، یونان به مصاف تیم پرقدرت فرانسه با هدایت سانتینی رفت و موفق شد در پایان با تک گل چاریستیاس در دقیقه 65 از سد یاران فابیان بارتز بگذرد و حریف جمهوری چک در دیدار نهایی شود.

یونان ، جمهوری چک ، پرتغال و هلند تیم های تشکیل دهنده مرحله نیمه نهایی یورو 2004 بودند  وانتظار می رفت 2 تیم یونان و پرتغال برگزار کننده فینال این رقابت ها باشند.
دزدان دریایی با تک گل دلاس در دقیقه 106 از سد شاگردان کارل بورخر گذشت و با پیروزی 2 بر یک پرتغال مقابل هلند ، دیدار افتتاحیه بازهم در فینال تکرار شد .

دیدار پایانی جام ملتهای اروپا سال 2004 در ورزشگاه استادودالیز جلوی دیدگان 62 هزار و 865 نفر برگزار شد و در حالی که تمامی کارشناسان پیروزی پرتغال را بیشتر می دانستند بازهم دفاع اتوبوسی ریهاگل آلمانی جواب داد و این تیم موفق شد با تک گل چارسیتیاس در دقیقه 66 از سد پرتغال بگذرد  وناپلئونی قهرمان یورو شود.

از نکات جالب توجه قهرمانی یونانی ها در یورو میانگین گلزنی کم این تیم بود.
آنها در هر بازی متوسط 1.1 گل در هر بازی به ثمر می رساندند و از این لحاظ در رتبه هشتم قرار داشتند اما بازهم  با وجود این آمار ضعیف، یونان یورو 2004 را فتح کرد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار