سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تا پایان سال، 2 هزار پلاک از باغات تهران را شناسنامه دار خواهد کرد.

2 هزار باغ تا 6 ماه آینده شناسامه دار می شوند/سازمان ثبت اسناد زیرساخت های شناسایی باغات را فراهم کندرضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح شناسنامه دار شدن باغات تهران، اظهار داشت: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تا پایان سال، 2 هزار پلاک از باغات تهران را شناسنامه دار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح شناسنامه دار شدن تهران مصوبه دارد، افزود: شهرداری تهران اخیرا گزارشی را به شورا ارائه کرد که در آن دلیل عدم اجرا را آماده نشدن برخی پیش نیازها از جمله نبود زیر ساخت نرم افزاری تحت عنوان "طرح کاداست"، عنوان کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نزدیک به دو دهه است که زیر ساخت های نرم افزاری طرح شناسنامه دار شدن باغات تهران فراهم نشده است، گفت: سازمان ثبت اسناد برابر قانون مکلف است که این زیر ساخت های نرم افزاری را آماده و برای همه پلاک ها پیاده کند.

تقی پور اضافه کرد: اگر این زیر ساخت ها آماده شود طرح شناسنامه دار شدن باغات تهران خیلی ساده و به سرعت پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در جانمایی برخی از املاک و پلاک ها، باغ بودن آنها باید مشخص شود، یادآور شد: بدون زیر ساخت های نرم افزاری کار با مشکل رو به رو است چرا که اختلافی در تعیین حد و حدود وجود دارد به همین دلیل امسال مجددا با یک فاز بندی به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تکلیف شد که فعلا 2 هزار مورد از این باغات را که شامل زمین ها و باغ های بزرگ می شود را شناسنامه دار کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید همه پلاک ها در کاداست وارد شوند، تصریح کرد: با این کار می توانیم بگوییم از این تعداد پلاک در تهران، n تعداد آن باغ است.

تقی پور با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به عکس های هوایی و ماهواره ای 2 هزار مورد از باغات تهران مشخص شده است، بیان داشت: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تا 6 ماه آینده آنها را شناسنامه دار خواهد کرد.

وی گفت: در مراحل مختلف کار شناسنامه دار شدن باغات تهران را اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار