سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر 30 درصد سطح اشغال را به 7و نیم درصد کاهش دهیم به دلیل نداشتن آورده اقتصادی برای مالکان، زمینه انهدام این طرح و همچنین مشارکت مردم را در حفظ باغات از بین می بریم.

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه جزء مخالفان مصوبه برج باغ نیستم، اظهار داشت: امروزه حرفای غیر فنی که تنها روکش قشنگی دارد در خصوص این موضوع مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مواقع با انجام اقداماتی، هدف خود را نابود می کنیم، افزود: در حال حاضر در بحث درخت، هزینه ها را بالا برده ایم که این موضوع باعث شده کاشت درخت کاملا دولتی شود و هیچکس جرات نکند یک درخت در منزل و یا جلوی خانه خود بکارد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه دیگر مردم علاقه ای به کاشت درخت ندارند، گفت: شهروندان بر این باورند که حاضر نیستند به خاطر خشک شدن یک درخت 200 الی 300 میلیون تومان جریمه پرداخت کنند.

تقی پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهروندان شکایت های متعددی در خصوص اینکه درخت در خارج از منزل ما بوده و الان خشک شده است، دارند، گفت: با این اتفاقات رخ داده دیگر شهروندان علاقه ای به حفظ درخت ندارند.
 
وی با بیان اینکه این موضوعات پیش آمده باعث شده که مردم در یک اقدام نسنجیده از درخت متنفر شوند، تصریح کرد: این دلیلی شده که امروزه تنها خود مدیریت شهری درخت بکارد و به آن آب دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شعاری و عاطفی نباید وارد موضوع برج باغ ها شویم، افزود: اگر در خصوص این 
موضوع همه ابعاد را در نظر نگیریم، شاهد از بین رفتن درختان خواهیم بود.
 
تقی پور با اشاره به اینکه در سالهای گذشته باغات به علل مختلف از بین می رفت، تصریح کرد: باید کاری کنیم که باغ بماند و باغداران هم احساس کنند که می توانند با حفظ باغ منافعی هم داشته باشند به همین دلیل باید 30 درصد سطح اشغال را به مالکان داد تا باغ را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: اگر 30 درصد سطح اشغال را به 7و نیم درصد کاهش دهیم به دلیل نداشتن آورده ی اقتصادی برای مالکان، زمینه انهدام این طرح و همچنین مشارکت مردم را در حفظ باغات از بین می بریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نمی توانیم همه باغات تهران را دولتی کنیم، گفت: این موضوع در توان شهرداری تهران نیست به همین دلیل باید مردم را مجاب کنیم که با نگهداری باغ حق آنها رعایت خواهد شد.
 
تقی پور یادآور شد: حق عمومی این است که اجازه دهیم 70درصد از زمین ها فضای سبز و درخت باشد و تنفس مردم را تلطیف کند و 30 درصد هم در اختیار مالکی باشد که زمین را در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل مدیریت شهری عدم اجرای درست قانون بوده است، گفت: در برخی از مواقع برای لوپی که می خواستند در موضوعات مختلف مطرح کنند این سطح اشغال را افزایش می دانند به همین دلیل باید با حل این موضع قانون را به درستی اجرا کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر در این موضوع تناسب را می خواهیم بهم بزنیم باید به گونه ای باشد که اشتیاق مردم برای حفظ باغات و درخت از بین نرود و مردم به این فکر نباشند که چیکار کنند تا این درختان باغ از بین برود.

تقی پور یادآور شد: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم درخت را دشمن خود ندانند و نگویند که امنیت و ظرفیت مالی ما را این درخت از بین برده است.

وی با اشاره به بحث مصوبه برج باغ در شورای شهر تهران، گفت: این ظاهر قشنگ و باطن قبیحی دارد و باغات را از بین می برد چراکه ما در ظاهر می خواهیم به افکار عمومی بگوییم که مدافعه درخت و فضای سبز هستیم، در حالی که این گونه نیست. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: اگر می خواهیم  قانون به درستی اجرا شود باید نظارتمان را تشدید کنیم و اگر 30 درصد را هم کاهش می دهیم به گونه ای باشد که اشتیاق و شوق در مالکان به وجود بیاید که باغات را حفظ کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
خدایش من هم دارم ساخت و ساز میکنم . خوب شد مرا آگاه کردید که جلوی ممر مجتمع اصلا" جای برای کاشت درخت نگذارم . ممنون از اطلاع رسانی به موقع شما عزیزان . احتمالا" این هم ترفندی است برای نابودی فضای سبز در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
بله بنده کاملا موافقم در زاهدان تمام اراضی در مالکیت منابع طبیعی است و اصلا زمین شخصی وجود ندارد بنده پیشنهاد میکنم در حومه شهر اراضی بایر و خشک رو به قطعات هزار و دوهزارمتری به مردم مثلا کارکنان ادارات یا خانواده های دارای 3فرزند به بالا به شرط باغ کاری 70درصدی با تملک 20ساله واگذار کنند.
اراضی این قسمت از کشور بیابان و خشک است و با روش های آبیاری نوین و کم مصرف میتوان یک کمربند فضای سبز در دور شهر ایجاد کرد و درختان مثمر کاشت حتی بخشی را میتوان بعنوان باغچه و تولید محصولات گلخانه ای صیفی که مصرف خانوار است با مشاوره جهاد کشاورزی اختصاص داد.
آخرین اخبار