رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: از 16 هزار میلیارد تومانی که در کشور برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی اختصاص داده شده سهم استان تهران یک هزار و 316 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مس‌فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه یازدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که عصر امروز شنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از هزار مورد مصوبه بیش از 600 مورد آن عملیاتی شده است و طی جلساتی که با مدیران بخش صنعت داشته‌ایم مشکلات واحدهای صنعتی بررسی شده‌اند که یک هزار و 162 مورد آن مربوط به تأمین تسهیلات واحدهای صنعتی است که باید در قالب 2 بند از اقتصاد مقاومتی در این ستاد تصویب شود.

وی افزود: این جلسات مستمراً ادامه دارد تا بتوانیم به یک جمع‌بندی نهایی در مورد رفع مشکلات صنایع استان تهران برسیم. همچنین باید بگویم یک هزار و 142 واحد صنعتی از سامانه بهینا که برای دریافت تسهیلات، صنایع و واحدهای صنعتی باید از آن عبور کنند، عبور کرده‌اند و تصور ما این است که همه واحدهای صنعتی به بانک‌ها معرفی نشده‌اند بلکه کمتر از 200 مورد آنها به بانک‌ها ارجاع داده شده‌اند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می کنیم از مبلغ 16 هزار میلیارد تومانی که در کل کشور برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی اختصاص داده شده است، یک هزار و 316 میلیارد تومان یعنی چیزی حدود 8.2 درصد سهم  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است که امیدواریم بتوانیم این اعتبارات را در جهت رسیدگی به پرونده‌ها، احیای مشاغل، ظرفیت‌های از دست رفته استان و همچنین نظارت بر خرج‌کرد پول‌های دریافتی از بانک‌ها هزینه کنیم. 

مس‌فروش با اشاره به وجود 17 هزار واحد صنعتی مجوز دار در سطح استان، گفت: بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی در دور دوم اعطای تسهیلات حل می‌شود و با ابلاغ این مکانیزم‌ها مشکلات آنها نیز قابل حل است. 

شایان ذکر است، در این جلسه مشکلات 10 شرکت تولیدی استان تهران با دستگاه‌های اجرایی مرتبط شامل دارایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها بررسی شد. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار