معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت تجاری سازی می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سورنا ستاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حاشیه رونمایی از صندوقهای خطر پذیر در جمع خبرنگاران با اشاره به مورد توجه بودن شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: اکنون دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان فعال و درحال تجاری سازی محصولات خود هستند و 11هزار اظهارنامه  تاسیس شرکتهای دانش بنیان در نوبت کسب مجوز هستند.

وی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان سهم بزرگی در بازار جی بی دارند، افزود: هدف گذاری با سرمایه های بورس بوده و این شرکتها سبب ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری جسورانه شده اند.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یادآور شد : سهم این صندوقهای خطر پذیردر حدود 20 درصد بوده و امیدوارم با انجام کارهای فرهنگی، سرمایه های بورس به سمت سرمایه گذاری بر روی محصولات شرکتهای دانش بنیان رود.

ستاری عنوان کرد: این نوع سرمایه گذاری فضای اقتصادی و زیست بوم ها را تقویت کرده و سبب افزایش سطح تولیدات این شرکتها می‌شود.

وی گفت: صندوقهای خطر پذیر جایگرین مناسب بانکها برای استفاده از تسهیلات به وسیله شرکت های دانش بنیان است که صندوق نوآوری وشکوفایی در این راستا از طرحهای این شرکتها حمایت ویژه ای می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار