آبادان؛

روز قدس روز دشمن شناسی و تکلیف شناسی

امام جمعه آبادان از روز قدس به عنوان روز دشمن شناسی، تهدید شناسی و تکلیف شناسی نام برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: مردم با شرکت خود در راهپیمایی روز قدس آنهم در هوای گرم و طاقت فرسای بالای ۵۰ درجه و با زبان روزه نشان دادند که مفهوم کلام امام راحل را به خوبی درک کردند و شاگردان مکتب مقام عظمای ولایت هستند.

وی با بیان اینکه حرکت امروز شما یک حرکتی عبادیست که خداوند به آن پاداش می دهد، افزود: راهپیمایی در واقع نوعی برائت از مشرکان است که دشمنان را عصبانی می کند، کشتار حجاج ما در عربستان نیز به خاطر همین برائت ها اتفاق افتاد.

امام جمعه آبادان گفت: این راهپیمایی ها اگر چه دشمنان را عصبانی می کند اما به مسلمانان روحیه و امید می دهد، حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس دشمن را وادار به انواع و اقسام توطئه ها علیه نظام های اسلامی کرده است.

ابراهیمی پور با مهم خواندن موضوع قدس، شرکت در راهپیمایی روز قدس را ادای تکلیف الهی خواند و افزود: اینکه امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند بدان جهت بود که فرد در این ایام با روزه گرفتن و به پا داشتن فرائض دینی خاص این ایام که سبب جلای روح می شود ، تهدیدات دشمنان را می بیند و علیه آن قیام می کند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر صهیونیست سر می دهد.

وی از رژیم قاصب صهیونیستی به عنوان حیوانی ددمنش یاد کرد که قبله نسخت مسلمانان را تصاحب کرده است و همه مسلمانان وظیفه دارند تا در بازپس گیری آن بکوشند.

امام جمعه آبادان از روز قدس به عنوان روز دشمن شناسی، تهدید شناسی و تکلیف شناسی نام برد و گفت: حضور در جبهه های سوریه و عراق در دفاع از حرمین و حتی شرکت در راهپیمایی روز قدس همگی نوعی جهاد است، کسانی که در راه دفاع از حرم به شهادت رسیدند تربیت شده همین مکتب هستند و در چنین راهپیمایی های نیز حضور داشته اند.

ابراهیمی پور افزود: دشمنان نظام اسلامی امروزه نه تنها  تمامی امور معنوی و مادی که تفکر اسلامی به ویژه نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته است و سعی دارد تا به طروق مختلف به اسلام ضربه بزند و حتی با ارسال پیامهایی از طریق شبکه های مجازی سعی در دور کردن جوانان از اسلام دارند که بایستی جوانان و نوجوانان ما هوشیار باشند.

 

وی گفت: امام راحل خطر را به خوبی تشخیص داد و به خوبی این روز را روز قدس نامیدند، به رغم مخالفت های ظاهری سران ترکیه اما امروز آنان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرف می زنند و این جای بسی تاسف دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، نمازجمعه ، خطبه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.