لرستان؛

دفاع ازمردم بی دفاع فلسطین در روز قدس

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: صهیونیست ها افراد طماعی هستند و باید بر اساس معیارهای اسلامی در مقابل توسعه طلبی اسراییل ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام سید احمد تقوی در سخنرانی های پیش از خطبه نمار جمعه خرم آباد افزود: در مجلس اسراییل اعلام شد مرزهای آن از نیل تا فرات یعنی سوریه، لبنان، قسمت هایی از عربستان و ایران است که باید در مقابل آن ایستادگی کرد.

وی گفت: قدس پر حادثه ترین کشور و مرکز جوشش فرهنگی است و در مقاطع مختلف تاثیر بسزایی در تمام عالم داشته است.

وی با اشاره به اینکه مسجد الاقصی محل معراج پیامبر بوده افزود: قدس از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و از جهت اسلامی و دینی سرزمین مبارکی است برای همین ایران با ملت فلسطین مشترکات فراوانی دارد.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در ابتدا مسلمانان اکثریت جمعیت فلسطین را تشکیل می دادند که با چشم طمع دشمنان اسلام که مهمترین آن یهود بوده، تعداد این امت در این سرزمین کم شد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه بدترین دشمنان اسلام در تاریخ یهود بوده، افزود: استعمار پیر انگلیس برای تضعیف عثمانی کشورهای اسلامی را ترغیب به جدا شدن و میان مسلمانان اختلاف ایجاد کرد.

وی گفت: در نتیجه این تحرکات، کشور قدرتمند عثمانی تکه تکه و فلسطین امروزی کشوری کوچک و مستقل شد که استعمار در آن نفوذ کرد.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در ابتدا چند هزار یهودی در این سرزمین بودند اما انگلیس از کشورهای مختلف یهودیان را به فلسطین آورده و آنها را مسلح و با مسلمانان و مسیحیان وارد جنگ کرد.

حجت الاسلام تقوی گفت: پس از چند سال با نفاق و دروغگویی، اسراییل را در سال 1327 تاسیس کردند و انگلیس و آمریکا به عنوان اولین کشورها، آن را به رسمیت شناختند.

وی افزود: سرانجام پنج میلیون مسلمان فلسطین را با رعب و وحشت اخراج و در مصر، سوریه، اردن و لبنان آواره کردند و باقیمانده این تعداد نیز هر روز در غزه، بیت المقدس و کرانه باختری شهید، مجروح و اسیر می شوند.

وی با بیان اینکه این مسلمانان با حمایت آمریکا، اروپا و سازمان بین الملل شهید می شوند، گفت: از زمانی که مسلمانان به جنگ رژیم غاصب رفته اند توفیقات خوبی کسب شده زیرا وظیفه ایمانی، اسلامی و انسانی، ایستادگی در برابر رژیم غاصب است.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همچنین با اشاره به حوادث سال 88 در کشور گفت: افرادی در وقایع آن سال، شعار انحرافی دادند.

حجت الاسلام تقوی افزود: این شعارها، شعار آمریکایی بود که به فتنه گران القا شد و رهبر فرزانه موضع قاطعی در مقابل آنان گرفتند.

وی گفت: رهبری فرمودند بخش اعظم هویت اسلامی ما در فلسطین است، خط مقدم جبهه ما در فلسطین و سوریه است و ما باید از فلسطین حمایت قاطع کنیم.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شما ملت با بصیرت نیز اشاره رهبری را دریافت کردید و صحنه های پرشوری را در ولایتمداری و پاسداری از ارزش های والای انقلاب آفریدید.

حجت الاسلام تقوی افزود: مادامی فلسطین و رزمندگان موفق هستند که به استکبار اعتماد نداشته و در صراط مستقیم باشند.

وی اضافه کرد: صراط مستقیم نه به معنای انفعال، بلکه به معنای اعتدال است و مردم ایران تجربه کرده اند رمز امنیت، اقتدار، هویت، استقلال و پیروزی پیروی از ولایت فقیه و منویات ایشان است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.