لرستان؛

اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکل بیکاری

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: رکود و بیکاری مشکلات عمده جامعه هستند و دراین استان نیز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های درونی تنها راه حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر گفت: اقتصاد مقاومتی قدرت آفرین است به طوری که با کمک آن می توان استقلال اقتصادی خود را حفظ کرد و با توجه به اینکه از سوی مسئولآن و دولت مورد توجه قرار گرفته است باید با همکاری همگانی در تحقق آن تلاش کرد .
وی افزود: در تحقق اقتصاد مقاومتی نباید دچار انحراف شد بلکه باید بدنبال صنایع کوچک و متوسط بود تا با اشتغالزایی از رکود و بیکاری کاسته شود که در این مسیر باید اولویت های جامعه را هم در نظر داشت.
نماینده ولی فقیه دراستان لرستان ادامه داد: امروز از جمله اولویت های جامعه افزایش توانمندی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تکلیف شرعی و الهی است که دنبال کردن اقتصاد مقاومتی برای حفظ استقلال اقتصادی کشور به عنوان یک تکلیف باید مورد توجه قرار گیرد
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری دشمنی آمریکا، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی دشمنی خاصی است که آنها بر سر موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران حرف دارند پس با این دشمن نباید از سر سازی و مذاکره وارد شد.
حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی افزود: کسانیکه دنبال وساطت و سازش و مذاکره هستند سخت در اشتباهند چرا که آمریکا شیطان بزرگی است که تا کنون امکان مذاکره با او در هیچ زمینه ای وجود نداشته است و تجربه نیز نشان می دهد که به عنوان نمونه در مذاکرات فناوری هسته ای ایران با وجود عمل کردن ایران به تعهدات خود اما آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و صرفا حرف زد و نوشت اما در عمل تحریم های اصلی برداشته نشد.
وی افزود: تمام اینها نشان دهنده بدجنسی و بدذاتی آمریکاست و بیانگر خوی استکباری اوست که در هیچ زمینه نرمش با استکبار معنا نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه برجام که بدنبال مذاکرات با آمریکا بدست آمده است منتقدان و مدافعانی دارد گفت: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری هم منتقدان و هم مدافعان در زمینه برجام مبالغه می کنند در حالیکه باید واقعیت ها را دید و اینکه ما با دشمنی مثل استکبار جهانی مواجه هستیم.
وی ادامه داد : بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری توانمندی های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و جمعیتی باید مورد تقویت قرار گیرد و در همین راستا توان جمعیتی و فرزند آوری در خانواده ها به عنوان یک اصل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که نیروی جوان و جمعیت همواره قدرت آفرین است.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رسوایی بزرگ آمریکا و سازمان بین الملل در حذف نام عربستان از لیست سیاه و ننگین کودک کشی گفت: عربستان و آل سعود در مدت 15 ماه تجاوز بر سرزمین اسلامی یمن 9 هزار انسان بیگناه را به شهادت رسانند و مساجد ، اماکن دولتی و زیر ساخت های اقتصادی یمن را ویران ساختند و بنا بر گزارش سازمان ملل 60 درصد کودکان یمنی را کشتند اما دبیر کل سازمان ملل اعلام می کند ما را تهدید کرده است به ناچار اسمش را از لیست سیاه کودکشی حذف کرده ایم.
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: اما باید گفت ، نام آل سعود برای همیشه تاریخ در فهرست نام های سیاه و ننگین باقی خواهد ماند و این اقدام سازمان ملل نشان می دهد این سازمان ابزار دستی در دست آمریکاست.
نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: نمونه دیگری که در بحرین ملاحظه می شود اقدامات این دولت در ماه مبارک رمضان که اقداماتی غیر انسانی، غیر دینی و غیر شرعی است بطوری که برخی مساجد و نماز جماعت و دفاتر جمعیتی الوفاق را تعطیل کرده اند و تعدادی از علما و مبلغان دینی را دستگیر و زندانی کرده اندو فضای امینی ایجاد کرده اند.
وی با بیان اینکه دولت بحرین از آمریکا و آل سعود دستور می گیرد گفت: دولت بحرین باید بداند اینگونه اقدامات مساله بحران بحرین را پیچیده تر می کند و جوابی نمی گیرد چرا که به عنوان نمونه رژیم شاهنشاهی ایران به مدت 50 سال، شوروی به مدت 60 سال و صدام برای 30 سال با مذهب مبارزه کرد اما سرانجامش معلوم شد و دولت بحرین باید از اینها عبرت بگیرد
حجت الاسلام والمسلمین میر عماد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی در نیمه ماه رمضان و نام گذاری آن روز به عنوان روز اکرام ایتام گفت: در اسلام هیچ چیزی بالاتر از اکرام یتیم و اطعام مستمندان نیست و باید به دنبال اجرای سیره اهل بیت بود.
وی با ابراز تاسف از اینکه امروز جامعه از سیره اهل بیت فاصله گرفته است گفت: اهل بیت بفکر نیازمندان بودند اما زندگی های تجملاتی امروز نشان از این دارد که همه ، همه چیز را برای خود می خواهند و در این بین دریافت حقوق های چند صد میلیونی نمی تواند با جامعه اسلامی سازگاری داشته باشد.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: چگونه مدیر عامل یک صندوق 570 میلیون تومان ماهیانه حقوق می گیرد و 300 میلیون تومان وام با سود چهار درصد دریافت می کند اما داد بانک ها برای پرداخت یک وام 10 میلیونی ازدواج جوانان بلند است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: مدیرعامل یک بانک بقدری حقوق ماهیانه می گیرد که اگر یک کارگر تمام عمر خود را کار کند به آن میزان نمی رسد این چه مصیبتی است که امروز جامعه ما دچار آن شده است.
امام جمعه خرم آباد گفت: بررسی ها نشان داده است که پنج نفر از اعضای هیات مدیره یک صندوق در یک سال دو میلیارد و 500 میلیون تومان حقوق دریافت کردند که از پس انداز و پول مردم بوده است آن وقت از طرفی دیگر 11 هزار نفر از زوج ها جوان در استان لرستان پشت وام ازدواج قرار دارند .
وی با انتقاد از این وضعیت گفت: این سیره اهل بیت نیست و انتظار می رود دولت نظارت بیشتری داشته باشد و با این افراد برخورد صورت گیرد و رئیس جمهوری دستور رسیدگی در این زمینه داده اند اما مردم مردم انتظار دارند که نتیجه را ببیند چرا که اینچنین فاصله طبقاتی برای جامعه اسلامی درد آور است.
نماینده ولی فقیه افزود: جامعه اسلامی باید از اینگونه موارد بدور باشد و باید اقداماتی صورت گیرد تا چنین مسائل و مشکلاتی در جامعه رخ ندهد
وی در ادامه با تاکید به فراهم کردن زمینه پرداخت وام ازدواج جوانان گفت: ازدواج جوانان باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و امروز برای جامعه ای مثل استان لرستان دردناک است که گفته شود متوسط سن ازدواج پسران به 28 سال و متوسط سن ازدواج دختران به 24 سال رسیده است.
انتهای پیام/ا  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.