رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای استان اصفهان گفت: اصفهان در عرصه بازی‌های رایانه‌ای پیشتاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد مهدی کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین کمیته بازی‌های رایانه‌ای ویژه بانوان در کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای استان اصفهان تشکیل شده است.

وی بیان داشت: امروز وسعت و گستردگی بازی‌های رایانه‌ای آنقدر زیاد است که دیگر نمی‌توان جلوی پیشرفت این بازی‌ها را گرفت و تنها باید در فکر سازمان‌دهی و فرهنگ استفاده درست از این بازی‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: حدود ۴۶ میلیون نفر در ایران درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند. تا پیش از سال ۸۶ این موضوع جزو اوقات فراغت جامعه بود ولی از سال ۸۶ با تدبیری که در دولت انجام گرفت، بازی‌های رایانه‌ای به عنوان ورزش شناخته شد.

وی با بیان اینکه برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای به انسجام یافتن این مسابقات کمک می‌کند، اضافه کرد، اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای ۲۵ سال پیش وارد ایران شد که در ابتدا با دستگاه‌هایی مانند آتاری، سگا، میکرو و غیره انجام می‌شد و کم‌کم دستگاه‌های جدید مثل رایانه نیز اضافه و بازی‌های رایانه‌ای جزو تفریحات نسل جوان و خانواده‌ها شد.

کاظمی گفت: پیش از این، کار منسجمی در مبحث بازی‌های رایانه‌ای نداشتیم و باید بدانید که این بازی‌ها محاسن و معایب بسیاری دارد که این معایب باید کنترل شوند.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی بازهای رایانه‌ای نیاز به حمایت‌های جدی مسئولان وجود دارد، اظهار داشت: برای دور کردن جوانان از تفریحات ناسالم از جمله قلیان نیاز به ایجاد فضاهای سالم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان از جمله ایجاد سالن‌های  بازی‌های رایانه‌ای است که در این حوزه با استانداری و شورای اسلامی شهر اصفهان و مخابرات مذاکره داشتیم.

رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای استان اصفهان ادامه داد: نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای اصحاب رسانه کشور به میزبانی اصفهان در آذرماه امسال برگزار می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.