سرپرست پليس فتا استان بوشهر از شناسايي و دستگيري يک نفر که اقدام به برداشت غير مجاز از حساب بانکي يکي از شهروندان بوشهري به مبلغ 46 ميليون ريال نموده بود ، توسط اين پليس خبر داد.

سرقت 46 میلیونی به بهانه خرید بازی رایانه ای
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ پاسدار "حميدرضا انصاري" گفت: کارشناسان مبارزه با جرائم سايبري پليس فتا بوشهر در پي شکايت فردي مبني بر برداشت غيرمجاز به مبالغ ميليوني از حساب بانکي اش بلافاصله با تشکيل تيم عملياتي ويژه وارد عمل شدند.
 
وي ادامه داد: در تحقيقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرائم سايبري و انجام بررسي هاي فني مشخص شد، متهم طي دو مرحله با استفاده از نام جعلي اقدام به خريد اينترنتي نموده است.
 
سرهنگ " انصاري" تصريح کرد: کاراگاهان پليس فتا پس از بررسي هاي گسترده شبانه روزي يک نفر متهم را در اين راستا شناسايي و  با هماهنگي هاي انجام شده با مقام قضايي به پليس فتا انتقال دادند.
 
وي افزود: متهم که در يکي از شهرستان هاي اطراف مشغول به کار بود در مرحله اول منکر هر گونه جرمي شد ولي با توجه به شواهد و قرائن موجود اعتراف به برداشت غيرمجاز به مبالغ ميليوني طي دو مرحله خريد اينترنتي از حساب فرد شاکي کرد.

سرپرست پليس فتا استان ادامه داد: متهم در بازجويي هاي انجام شده توسط پليس اظهار داشت: شماره کارت و رمز دوم را به هنگام خريد بازي هاي رايانه ايي توسط فرزند شاکي بدست آوردم.

اين مقام انتظامي در پايان ارتقاء دانش اينترنتي را در پيشگيري از جرائم رايانه اي بسيار مهم دانست و خاطر نشان ساخت: شهروندان به هنگام خريد اينترنتي دقت کافي داشته باشند و به هيچ عنوان مشخصات حساب بانکي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و سعي کنند رمز دوم حساب بانکي خود را به طور مرتب  تغيير دهند. به فرزندان خود را آموزش داده تا به هنگام انجام بازيهاي رايانه ايي يا هرگونه خريد اينترنتي موارد لازم و نکات امنيتي را رعايت و به هرکاربري اعتماد نکنند.

منبع : پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.