هماین جریر، داماد گلبدین حکمتیار گفته است که تغییر بسیار مهمی در روند گفت‌وگوهای صلح با حزب اسلامی به وجود نیامده است و مذکره با قوتش جریان دارد.

روند گفت‌وگوی صلح با حزب اسلامی با قوتش جریان دارد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود، که روز (دوشنبه) خبر لغو شدن گفت‌وگوهای صلح حکومت با این حزب، از سوی برخی از رسانه پخش شده بود.

به گفته‌‎ی این رسانه‌ها، خبر لغو مذاکره‌های صلح در ویب‌‎سایت رسمی این حزب که به نام "شهادت” است، پخش شده بود.

اما جریر که مشاور رییس جمهوری نیز است، گفت: "حکومت وحدت ملی یک واقعیت است و حکمتیار با این حکومت مذاکره می‌کند.”

جریر افزود که مذاکره‌ی صلح کمی طولانی شد، ولی این یک امر طبیعی است و بحث‌هایی در مورد یک سلسله موضوع‌ها وجود دارد که هیچ وقت مانع گفت‌وگوهای صلح نخواهد شد.

از سویی هم برخی از آگاهان به این باور‌اند که گفت‌وگو میان حکومت و حزب اسلامی، پس از شرط‌های تازه‌ی این حزب، به بن بست خورده است.

انورالحق احدی، رییس جبهه‌ی نوین افغانستان گفت: "شرط‌های تازه‌ی حزب اسلامی باید در اول مطرح می‌شد و اگر این گونه می‌شد، ممکن روند مذاکره در همان اول قطع می‌شد.”

افزون بر این، برخی‌ها هم باور دارند که حکمتیار به عنوان یک مهره‌ی قابل اعتماد پاکستان و متکی به دستور‌های سازمان استخباراتی این کشور است.

نعیم نظری، آگاه سیاسی گفت که حکمتیار به عنوان یک کادر در راهبرد پاکستان در رابطه به جنگ و صلح در افغانستان فعالیت دارد و تمایل‌ها او افغانی و وطنی نیست.

پس از برگشت هیات مذاکره‌ کننده‌ی حزب اسلامی از پاکستان و مطرح کردن شرط‌های تازه، تا اکنون خبر دقیق از پیشرفت‌های این گفت‌وگو مطرح نشده است، از سویی هم عده‌ای به این باروند که این مذاکره‌ها با مانع روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار